
În ultima perioadă am observat că tot mai mulți vizitatori ajung pe site-urile mele sau în cele de companie din motoare de căutare de tip DuckDuckGo sau Ecosia. Procentul acestor utilizatori este încă infim în comparație cu vizitele venite prin Google sau chiar și Bing, dar arată că și aceste motoare de căutare au evoluat și încep să ofere rezultate relevante și pe plan local.
De vreo două luni folosesc și eu mai mult Firefox în care am instalat ca default searchul de la Duck(duckgo). E mișto că are și posibilitatea de a filtra rezultatele doar pe limba română și cred că de data asta i-am dat mai multe șanse decât la tentativa anterioară. Adică am înțeles unde e de folosit Google și unde nu.
DuckDuckGo
DuckDuckGo are avantajul că oferă rezultate de căutare fără tracking. Oferă și acest motor de căutare publicitate, dar acestea vin prin Bing. Asta înseamnă că cel puțin pe plan local numărul de reclame este foarte redus (chiar aș spune inexistent pe căutări în română).
De asemenea DuckDuckGo câștigă prin marketing afiliat – linkurile spre aceste rezultate fiind cu tracking de afiliere.
Din ce am sesizat, numărul de căutări prin DuckDuckGo crește cam cu 50% anual. DuckDuckGo are în prezent cam 44 milioane de căutări (queries) în fiecare zi, pe când Google depășea încă din 2016 peste 5,5 miliarde căutări zilnice.
O chestie interesantă este că Google inițial a cumpărat domeniul Duck.com, însă de curând aceștia l-au cedat celor de la DuckDuckGo. Cred că Google deja se sperie de cât de mari au ajuns și responsabilitatea pe care o au și au început să o lase mai moale cu competiția, oferindu-le și lor șanse.
Ecosia
Ecosia pe de altă parte este popular pentru că promite că prin căutările utilizatorilor aceștia câștigă bani pe care îi folosesc pentru acțiuni verzi, precum plantarea de păduri. Și Ecosia își ia publicitatea prin Bing, așadar tot la fel de mulți utilizatori din România ajung să vadă publicitate ca în cazul Duck.
Ecosia publică rezultatele financiare lunare, împreună cu un raport al cheltuielilor, cu aproximativ jumătate din totalul veniturilor fiind investite în acțiuni verzi, majoritatea în țări din Africa sau Indonezia, Brazilia șamd. E interesant de văzut cum cresc și la ei lunar veniturile.
Poate ar putea conta pentru voi, Ecosia este o companie din Berlin, Germania. În general giganții tech vin de peste Atlantic.
Mai sunt diferențe evident între rezultatele oferite de Google, dar este cel puțin pe căutări non-comerciale folosibil și Duck. Indiscutabil atunci când ai de căutat lucruri mai în profunzime dai switch pe Google, este pur și simplu foarte bun searchul de la Google.
Cum spuneam însă, am ales de ceva timp să fragmentez cumva mai mult datele pe care le colectează platformele despre mine, așadar mai variez browserele, motoarele de căutare și probabil că următorul telefon pe care îl voi lua va fi din acest considerent un Apple.
Fix asa am facut si eu, am trecut pe Ecosia ca default browser, dar cand vreau cautari mai specifice trec pe Google. Motivele sunt cam aceleasi: 1. pentru ca planteaza pomi; 2. sunt din Berlin; 3. mai scadem din monopolul Google.
Yeye, eram sigur că tu ești unul dintre cei care intră cu Ecosia 🙂
Ecosia il folosesc strict din considerente de ecologie, dar din pacate ca motor de cautare nu e chiar asa bun sau e extraordinar Google. Pe imagini si mai ales pe rich result alea in care nu trebuie sa apesi pe vreun link sau ajungi la harta dintr-un singur click nu din 2-3 ca pe Ecosia.
Dar consider ca si astia mici trebuie sustinuti si na il folosesc in continuare. Daca ar reusi sa convinga niste institutii mai mari sa il seteze ca default cred ca ar reusi sa adune mai multa lume.