La noi pe stradă sunt 26 locuri de parcare rezidențiale marcate aferent și închiriate de către ADP. Problema este că aceste locuri de parcare sunt alocate la un bloc cu 100 apartamente ce are lângă alte 4 scări de bloc care nu au definit vreun loc parcare de tip „În fața blocului” așadar locatarii parchează pe unde ocupă sau împart aceste 26 locuri cu cei din blocul meu. Îmi este relativ neclar.
Situația în ultimul an s-a mai complicat. Pe una dintre străzile paralele înguste și cu sens unic, unde se mai parca „pe trotuar”, s-au montat pe trotuar stâlpișori care împiedică parcarea. Automat, vreo 20 locuri pe care se parca, e adevărat, ilegal, au ieșit din circuit.
Pe strada paralelă s-a mai deschis într-un bloc vechi de nefamiliști care stătea abandonat și un complex de cămine studențești, automat e plin de mașini cu numere de provincie care ocupă străzile.
La fel ca strada pe care s-au montat stâlpișorii este și strada din fața blocului nostru. Cu sens unic șamd. De ani de zile însă se parchează pe trotuar, cu riscurile aferente. Trotuarul nu are vreo utilitate anume, pentru că peste drum este trotuar, cu tot cu un mic părculeț, accesul între blocuri s-ar putea face în față. Mă rog, detalii, ideea este că se parchează pe trotuar și e acceptabil de locatarii din zonă.
Oricum, în 2019, 26 locuri de parcare la minimum 100 apartamente sunt prea puține, mai ales că sunt apartamente în care locatarii au mai multe mașini (locurile 1 și 2 sunt ocupate de taxiuri), altele care au mașini de la locul de muncă, șamd. Am depus cerere pentru loc de parcare de reședință la ADP, dar cum locuri de parcare noi nu prea se pot crea, doar printr-un noroc chior pot să primesc un loc de parcare la care renunță cineva. Chiar și așa, la redistribuire se iau în fiecare an cererile depuse în ordinea intrărilor.
Așadar ar însemna să depun cererea în prima zi lucrătoare a anului ca să am șanse realiste.
Inclusiv președintele asociației, că trebuie să îmi semneze cererea pentru loc de parcare, ca să confirme că într-adevăr locuiesc la adresă, mi-a urat „succes”, într-un mod ironic. Îmi spunea că și el depune an de an cerere.
Așadar, s-a creat o presiune foarte mare pe locurile de parcare nemarcate care sunt cumva „la liber”, ocupate tot mai des de cei care nu sunt din zonă.
Mi-am găsit foarte des mașina lovită și zgâriată
Presiunea aceasta a făcut ca în ultimul an să îmi găsesc mașina lovită, zgâriată sau înfundată de la deschideri prea optimiste ale ușilor altora pe stradă cam o dată pe lună. Când locuiam într-un loc în care aveam și loc de parcare, din fericire nu îmi găsisem mașina lovită.
În decembrie, mi-am găsit mașina zgâriată pe toată partea dreaptă, pe uși. Cineva probabil deranjat de faptul că mașinile ocupau trotuarul de pe stradă a zgâriat aproape toate mașinile care au parcat în noaptea aceea pe stradă. Sau habar nu am care a fost motivul, dar revopsirea elementelor ar costa cel puțin 900 lei + timpul pierdut.
Și aș vrea să vă imaginați o stradă de vreo 150 metri în care sunt cel puțin 30 mașini parcate, din care multe au fost zgâriate mai mult sau mai puțin superficial în seara aceea.
În spate, am ambele părți de la aripă atinse de optimiști care ieșeau sau parcau în varii locuri.
Astăzi mi-am găsit mașina lovită și pe partea din față, probabil cum cineva prea optimist a încercat să ocupe un loc de parcare din față. Sigur, zgârietura nu este semnificativă, dar a rămas vizibilă și după ștergerea puternică.
Stăteam și mă gândeam dacă să merg să declar lovitura la poliție, dar mi-am dat seama că este degeaba. La fel a pățit și un coleg de serviciu, s-a dus frumos la Poliție că i-a fost lovită mașina parcată, iar poliția era preocupată mai degrabă dacă locul unde a parcat era un loc marcat sau a parcat ilegal. El parcase perpendicular cu trotuarul, nu era vreun indicator să interzică staționarea, polițistul cică tot insista „dar domnule, era clar marcat că este loc de parcare acolo” – practic un dialog al surzilor în care polițistul căuta motiv să îl amendeze pe păgubit.
Iar eu, e adevărat, forțat de împrejurări chiar parcasem pe trotuar.
Câteodată mai fac un exercițiu și mă uit la mașinile de pe stradă, sunt rare cazurile în care mașinile nu sunt lovite.
Mă gândeam însă să îmi schimb mașina, având în vedere că folosesc mașina personală mai ales pentru drumuri lungi, cu una mai mare și mai confortabilă. Automat ceva mai nouă, mă gândisem la un Ford Focus. Sincer, la cum rămâne zgâriată mașina mereu, îmi vine să ignor lucrul acesta.
Mai vorbeam cu cineva, se pare că mașinile de tip SUV sunt zgâriate mai rar. Mă bate gândul…
Și dacă nu ar fi de ajuns, mi-am găsit mașina lovită și după ce am lăsat mașina la un service auto. Service-ul a zis că ei nu au văzut nimic și poate așa era încă dinainte.
E un mit asta cu SUV-urile. 🙂
Fara suparare, nu ai de ce sa te plangi. Ai parcat ilegal, pe trotuar. Mamele cu copii pe unde sa mearga? Oamenii care nu au masina pe unde sa marga? Masina nu vine cu loc de parcare, stii asta deja. Nu cred ca in Danemarca parcai pe trotuar…
Nu mă supăr, mă amuză că aș putea interpreta că mai aveai un pic și spuneai că am și meritat-o :)) Cred însă că ai ratat informația că pe partea cealaltă a străzii este trotuar și un parc.