Mai mulți advertiseri din UK se retrag din publicitatea display Google/Youtube

Știrea momentului în publicitate online este că mai multe companii și agenții din UK se retrag din platforma de advertising Google, exprimând îngrijorări asupra conținutului cu care sunt asociate brandurile, mai ales în relație cu conținutul video de pe Youtube.

Vă veți întreba de ce agențiile nu optează pentru a face niște blacklist-uri de site-uri unde nu vor să apară – în România se plimbă prin mediul online astfel de liste – că doar targetarea display din Google permite excluderi, însă deja acest lucru e un detaliu care în general nu este la nivel de discuție în top management și la cum apar mai ales în afară astfel de site-uri, excluderile ar fi doar iluzia controlului.

Update: Gabi îmi atrage atenția și că în setările campaniilor de display ai parte de următoarele excluderi pe bază de subiecte:
Exclude Display Network categories of sites, content, or ad placements where you don’t want to show your ads.

targetare adwords

Sigur, în sistemele automate de promovare să crezi că poți controla 100% este nerealist.

Acum, nu înțeleg de ce agențiile și clienții au ieșit public cu această retragere – pentru că sunt sigur că e doar temporară. Mă gândesc că negociază și urmăresc ceva – și nu știu dacă doar control mai mare.

Dacă inițial acest trend mi se părea periculos în general pentru publisherii micuți, la a doua filtrare prin motoraș mi-am dat seama că de fapt este o oportunitate pe termen ceva mai lung.

Natural, sistemul fiind o licitație – reclamele se vor afișa mai puțin, asta dacă Google nu va interveni și va schimba politica în a afișa doar ad-uri care au o anumită sumă licitată. Sigur, în RO publicitatea pe Google este un canal foarte ieftin (vezi situația Youtube), nu la fel este în piețe mai competitive.

Din păcate, sigur că publisherii micuți vor fi cei mai afectați pe termen scurt – pentru că vorbim de o grămadă de site-uri mici care trăiesc din Adsense – însă pe termen lung advertiserii vor fi dispuși să plătească mai mult pentru asocieri în contexte pozitive brandului – fie că vorbim de targetare sau campanii speciale.

Pe termen scurt, marii beneficiari ai acestor retrageri vor fi regiile de publicitate, advertiserii vor investi bugetul necheltuit acolo grație faptului că știu exact cu ce politică editorială se asociază.

Cine va supraviețui, va merge mai departe și va câștiga mai mult.

La cât de mici sunt veniturile din Adsense în RO, nu cred că va fi cineva afectat prea tare de orice s-ar întâmpla dacă astfel de măsuri ar fi și în România.

Morala însă este că nu mai merge cu merge și așa, hai să livrăm afișările, advertiserii acum vor un control mai mare asupra bugetelor investite. Și controlul cerut cam greu să se poată automatiza păstrând ușurința de a cheltui bugetele și a genera expunere. Avantaj TV, radio, print, outdoor.

Sunt tare curios cum va trata Google această situație.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*