Magazinele online au așteptări nerealiste din marketing afiliat

Sigur că am rămas conectat în industrie și urmăresc de aproape ce se mai petrece în domeniul acestea. Și poate acum pot spune mai liniștit și probabil lumea va înțelege că fără interes ofeream anumite sfaturi în varii momente.

Zilele acestea am mai văzut două episoade publice în legătură cu așteptările magazinelor online de la afiliați.

Marketingul afiliat este un canal de închidere vânzare

Sigur că uneori ajută la branding, în varii momente oferă și conținut extraordinar, dar principala calitate a marketingului afiliat este aceea de a închide vânzări. Marketingul afiliat nu este un canal de branding și în niciun caz unul în care să le spui afiliaților despre ce să scrie. Sigur că ajută să trimiți sugestii, dar este la latitudinea afiliatului dacă le va lua sau nu în considerare.
Asta este principala calitate a afiliatului – independența. De ce ar renunța cineva la asta?

Iar scopul marketingului afiliat nu este de a genera branding, sau SEO către advertiser prin linkuri directe (!). Paradoxal, afiliații în momentul în care încep să pună link-uri directe către magazin, încep să îl rankeze pe acesta în detrimentul propriu.
SEO se face altundeva, dar nu în platformele de marketing afiliat.

Nu poți avea conținut de calitate cu comision 1% (sau 0.25%)

De multe ori magazinele online se așteaptă ca toate problemele lor să fie rezolvate prin lansarea unui program de afiliere. Nu avem vânzări, sigur se vor pricepe afiliații, nu avem conținut – sigur se vor pricepe afiliații.

Recent am văzut un magazin online mare (chiar cred că e lider pe o nișă deloc mică) care spunea printre rânduri că se așteaptă de la afiliați în primul rând la conținut de calitate. La câteva zile vin vești bune, vor avea programul de afiliere activ de Black Friday, dar cu un comision redus la 0.25%. Menționat din nou că se așteaptă la promovare prin conținut de calitate.
Vești bune avem programul de afiliere activ de Black Friday – comision 0.25% – vrem conținut de calitate. Bine, aș putea ignora și îndemnul de a plasa cookie-uri al magazinului, o frază pe care mereu am evitat-o și este super nocivă în discuțiile legate de marketing afiliat.

Îmi și imaginez discuțiile magazinului online cu platforma – probabil cereau să nu fie activi de Black Friday, nu li s-a permis de către platformă și atunci au spus că oferă 0.25%. Oare au dezbătut mult care să fie procentul de comision?

Despre cum ar putea magazinele online totuși să îi ajute pe afiliați cu acest miraj numit conținut de calitate – am scris foarte detaliat deja despre asta.

Bine, pe de altă parte, desigur că este interesul afiliatului să producă mereu conținut de calitate, că doar asta aduce trafic, nu?

 

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*