O vorbă foarte veche dar din ce în ce mai valabilă spune că atunci când primești ceva gratis pe net, produsul în cauză ai fi tu. Iar dacă ajungem pe online, produsul în cauză sunt datele tale, iar datele ar valora mai mult nu la nivel de individ, ci la nivel de grupaje de comportament.
TheWrap.com este o publicație online cu vreo 7-8-9 milioane de cititori lunar. Ai zice că e o publicație respectabilă în domeniu. Totuși, publică un articol că Google și Facebook ar fi dați în judecată pentru că locația oamenilor ar fi monitorizată și după ce utilizatorii opresc funcționalități precum „Istoricul locațiilor”.
Ce uită publicația este însă că platformele servesc publicitate în care targetarea la nivel de locație (după IP, celulă GSM, Wi-Fi sau aplicație) este la baza targetării din publicitatea online. În orice moment ai fi, pe orice platformă, platforma are acces la datele tale.
Aparent Google după ce au fost contactați de publicație cu privire la articol și-ar fi actualizat și mai explicit Termenii și Condițiile Serviciului.
Repet, în momentul în care ai intrat pe Facebook sau ți-ai setat telefonul Android, locația ta este trimisă către niște servere. Puțin probabil să fii monitorizat la nivel de individ, dar scopul platformelor este servirea relevantă de reclamă. Există zeci de businessuri care cheltuie tone de cash pe publicitate să apară pe căutarea „pizza localitate”, ar fi stupid să cauți pizza în Onești cât tu ești în Buziaș.
Locația este doar cea mai de bază dată despre tine pe care o are o platformă de tipul Facebook, mai ales când le-ai instalat aplicația pe telefon. Există suficiente alte teorii ale conspirației.
Pe telefonul mobil probabil singura modalitate de a opri transmiterea locației către varii servere este oprirea din setările de intimitate a monitorizării locației GPS, dar și aici rămâne discuția că este posibilă localizarea și după rețelele Wi-Fi din apropiere sau după celula GSM.
Welcome to the internet.
Lasă un răspuns