
Tocmai ce m-am întors de la întâlnirea afiliaților de la Sinaia și am rămas cu o părere foarte bună despre stadiul în care am regăsit această industrie. Dacă în alți ani rotația de afiliați era ceva mai mare, de data aceasta fețele prezente s-au păstrat în linii mari aceleași.
Dacă pe vremea pe când eram la Profitshare întâlnirile erau organizate de platforme, de data aceasta afiliații au luat oarecum pe cont propriu buna tradiție a întâlnirilor. Cred cu tărie că părintele întâlnirilor de acest gen a fost Affiliate School pe care l-am organizat în 2016, pe vremea când eram la Profitshare.
Avantajul întâlnirilor independete însă vine din faptul că participă o parte mai mare din piață, iar pe lângă platformele locale Profitshare și 2Performant, la întâlnire și-au făcut apariția și a rețelelor Dognet și Admitad, rețele care încearcă să penetreze piața românească, despre care se spune că este una destul de dezvoltată.
Dintre magazine de remarcat prezența Autohut, Libris, Cărturești și Somproduct.
S-a vorbit mult mai puțin despre Black Friday decât în alți ani, mulți afiliați au spus că nu vor face ceva deosebit pentru eveniment, pentru că volumul de muncă în raport cu beneficiile nu dă mereu cu plus.
În rest, problemele au rămas același: magazinele spun că afiliații nu comunică, afiliații spun că nu au cu cine vorbi la magazine, tema comisioanelor respinse.
Prezentarea mea de la evenimentul Afiliere 3.0
Am ținut și eu o prezentare, am dorit să prezint teme ceva mai complexe care influențează semnificativ marketingul afiliat: atribuirea (cross device sau cross channel), AdBlock, presiunea pe costuri la advertiseri, first party cookies. Am încercat oarecum să fiu avocatul advertiserilor într-un anume punct și de asemenea să prezint oarecum pericolele tehnologiei din ce în ce mai complexe în raport cu trackingul bazat pe cookies.
Hey Google: where is newsletter?
Ia uite aici. Cred că o să fac o pagină specială de abonare :))
Wow! 🙂
Apropo de perspectiva interesantă de abordare, uite și acest material despre lumea în schimbare:
https://www.poynter.org/news/black-friday-2018-will-likely-change-how-journalists-do-their-jobs