Personal încă consider destul de relevantă și folositoare înscrierea site-urilor în directoare online, mai ales pentru site-urile care în principiu nu au cum să atragă linkuri pentru că sunt destul de nișate..iar competiția totuși e destul de mare, și majoritatea vizitatorilor (peste 90%) vin prin google. De asemenea și un buget mic promovare te împing către această metodă. Apropo de promo, când ai ceva nișat neapărat targetezi. Și searchul e cel mai bun target.
Așadar, un SEO on-page nu te ajută cu prea mare lucru, trebuie să ai linkuri către pagină. Pe lângă content, link is king și asta se observă din faptul că anul acesta au fost deja 3 updateuri de pagerank de la google, în condițiile în care de exemplu în ultimii a fost în medie una la 7-8 luni. De asemenea, dacă ai câteva sute de linkuri pe un cuvânt cheie către pagină în principiu rezolvi mai multe decât cu un SEO onpage.
În fine, să punctez niște chestii pentru proprietarii de directoare online:
- ce motiv aș avea să pun un backlink la un director online cu PR mai mic decât 2. Înțeleg, vreți și voi un page rank pentru aparențe și link pentru ca să se învârtă roata…dar mă întreb, voi ce ați lucrat pentru el, în afară de adăugarea CMS-ului, a unui plugin și eventuala aprobare a site-urilor o dată pe lună? Iar adăugarea linkului meu condiționată de backlink, la directoarele cu PR 0..chiar există oameni care fac asta? Așadar, înscrie directorul tău în directoarele altora. Poate ajungi la PR1, 2.
- Un tip observ că a înregistrat sute de directoare .info și le-a abandonat. Păcat. 🙂
- Nu mă pune să creez cont pentru înregistrare. Oricum ai mailul meu. Da, să confirm linkul prin click în mail, OK, accept. Știu că vei folosi mailul meu pentru spam, asta e, risc asumat de mine.
- Directoare online cu PR sub 4. Să plătesc pentru link sponsorizat? Nu ajută cu nimic dacă am link doar în interiorul unei subcategorii care n-are nici PR măcar 1-2. Serios, 10$ mai bine îi bag în adwords în cazul ăla. Pentru un site mic de multe ori e bugetul pe o zi și aduc 200 vizitatori..și fac cel puțin 2 vânzări. Sau găsesc pe cineva care să îmi facă un advertorial pentru produs/serviciu pe un blog.
Inscrierea in directoare manuale o sa faca inca vreo 2 ani diferenta in Romania indiferent de PR acestora. Concurenta pe SEO nu este foarte mare, cel mai important este sa nu faci spam, link-urile trebuiesc obtinute calitativ nu cantitativ.