Industria aviatică va fi grav afectată de coronavirus

Deși de la începutului anului nu am avut mai deloc timp, nici să scriu aici, dar nici pe T2T.ro, am rămas totuși conectat măcar câteva minute pe zi la ce se mai întâmplă în industria aviatică. Ce îmi împinge Facebook în newsfeed, dar și ce alerte mai aveam setate pentru conținut pe T2T.

Pe lângă tăierile grosolane de rute datorită măsurilor forțate (interzicerea zborurilor spre Italia de exemplu), aviația s-a adaptat și a redus și alte rute.

Sincer vorbind, mă aștept ca săptămâna viitoare să se oprească 80-90% dintre zborurile comerciale, cel puțin din Europa.

Nici nu îmi dau seama unde se vor parca toate avioanele care nu vor zbura, că va fi și asta o problemă logistică.

Ei, dacă criza asta se va prelugi, cred că vom asista la falimente grosolane. TAROM, dacă nu ar fi primit acel ajutor de stat, cred că ar fi ajuns la fundul prăpastiei. Se aude că nici Wizz Air nu se simte bine, iar de Blue Air mereu erau zvonuri cu privire la situația lor precară. Pe plan internațional și la Norwegian se îngrămădeau vulturii.

Dar contextul face că în perioada următoare să fie foarte probabil să asistăm la falimente grosolane în industria aviatică.

Turismul în sine e foarte periculos acum, pentru că e bazat pe un model de tip „dă-mi banii acum și peste 6 luni călătorești din banii celor care vor cumpăra atunci servicii”.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*