Citeam zilele acestea că ar exista încă o tentativă de a scoate Uber și Taxify din legalitatea gri pe care o au acum. De data aceasta ar fi un proiect de ordonanță de urgență, ceea ce ar face ca aplicarea ei să fie cvasi-imediată. Mai multe detalii despre proiectul de OUG se poate afla aici.
De când s-a cam lansat Uber în România, am folosit mai mereu acest serviciu. Pe la început disponibilitatea era mai intermitentă, mă mai supăram când apărea câte un surge, apoi a apărut Taxify și prețurile au devenit din nou decente.
Cum nu prea folosesc cash și sunt convins că tehnologia ne simplifică viața, să nu trebuiască să spun șoferului ruta pe care să o ia sau să dau explicații pe unde este destinația îmi simplifica mereu viața.
Uber și Taxify oarecum au standardizat la nivel tehnologic așteptările mele de client, mai ales că am folosit Uber de exemplu pe vreo trei continente.
În ultima vreme am început să folosesc mai des Uber pentru că pe Taxify am mai avut niște episoade, iar Ralu ca femeie a avut și ea niște episoade ciudate.
Dar pe de altă parte, ieri am venit acasă cu un Uber electric, super confort. În general mașinile sunt net superioare Loganurilor de pe taxi pe Uber.
Realitatea este că Uber și Taxify, indiferent că plătesc impozite, sunt niște servicii nereglementate. Chiar dacă serviciile sunt net superioare taxiurilor, în fond este un serviciu de transport în comun. Faza aceea cu ridesharing este absolut ridicolă, nu vorbim de niciun ridesharing când oameni fac acest sistem la nivel profesionist.
Personal mi-aș dori intrarea în legalitate a serviciului Uber, dar sincer să fiu, teritoriul este cam gri și cu adevărat este un serviciu care concurează în anumite aspecte neloial taximetriștilor. Așadar, probabil că Uber va trebui să se transforme cumva într-un UberTaxi. Pentru că, în realitate, Uber se aseamănă foarte mult cu taximetria și nu are absolut nimic de a face cu ridesharingul promovat. Singura diferență față de taximetrie este că ai parte de un confort mai mare și tehnologia lucrează pentru tine.
Este același lucru ca pe Airbnb cu oameni care subînchiriază apartamente în regim hotelier, concurând absolut neloial cu hotelurile care au un anume standard de respectat.
Mă tem însă că tentativa aceasta de interzicere a serviciului Uber și Taxify va servi doar mafiei taximetriștilor, lăsând, ca de obicei, pe ultim plan confortul pasagerilor.
Și să ne gândim, oare ce se va întâmpla în București dacă de pe o zi pe alta Uber și Taxify vor dispărea? Va crește prețul taxiurilor? A crescut și așa. Va crește confortul oferit de taximetriști? În niciun caz, doar profiturile celor care sunt băieții deștepți ai industriei vor crește.
Lasă un răspuns