In 2016 astept inovatia in ecommerce de la curieri

Stephen Woods, Amazon cat, Flickr

Cred că o mare barieră de trecut pe care o au magazinele online în momentul de față o reprezintă livrarea rapidă a cumpărăturilor realizate de către clienți. În ultima lună am cumpărat de la câteva magazine online și din păcate timpul de livrare a fost respectat doar o singură dată. Capacitatea curierilor ziceau că a fost dată peste cap după Black Friday. A câta oară.

M-am aflat în situația ca o singură comandă să fie livrată în 3 zile diferite, fiind pachete separate. Ba chiar, la un moment dat mi-am pus frână la cumpărături, că nu pot prevedea când îmi vin pachetele. Să nu mai spun de atitudinea curierilor, am sesizat la colegii mei situații incredibile în care curierul refuza a doua zi consecutiv livrarea.
Am avut și timpul de așteptare cel mai mare la un alt pachet comandat de Black Friday. Vreo 2 săptămâni. Să zicem că aici înțeleg, nu toți lucrează cu stoc propriu și lansează comenzile la furnizori în baza comenzilor efectuate.

Motive pentru care încă comand ramburs.

Degeaba suntem noi niște marketeri excelenți dacă funnelul de închidere al unei comenzi, livrarea, nu funcționează. Și atunci mă aștept că ar fi timpul ca în 2016 să avem parte de inovații pe partea de livrare, că altfel nu se poate.
Și la Tecomm am spus, curierul este o extensie a magazinului online.

Plata cu cardul la livrarea produselor

Cum spuneam, nu prea văd motive în a plăti cu cardul atunci când nu ai predictibilitate în livrare sau ești la prima comandă de la un comerciant. În același timp e deranjant să stai cu cash la tine mereu pentru că nu știi când îți va sosi comanda. Să ai mărunt pentru plata exactă șamd.
De ceva ani, pe la conferințe, se mai discută despre situația asta, plus că până și reprezentanții curierilor spun că nu este în regulă ca acești oameni să se plimbe cu zeci de mii de lei la purtător.
Nu înțeleg nici acum de ce nu sunt dotați curierii cu POS-uri mobile. Simplu, rapid și convenabil pentru toate părțile implicate. Super simplu.

Pick-up points

Pachetele mici se pot livra la tot felul de puncte de livrare. Elefant încearcă asta prin niște puncte de livrare prin metrouri iar eMAG ceva cu oficiile poștale dar ar trebui ca firmele de curierat să ofere și acest serviciu pentru comoditatea tuturor și astfel să deschidă un serviciu extins.

Nu trebuie să ne uităm departe, în Ungaria există deja astfel de lucruri. Alegi locul de unde vrei să ridici comanda și aia e! O benzinărie, un magazin – cu siguranță toți ar vrea să iși extindă business-urile.

Flexibilitate în livrare – update real time

Cât de bine ar fi să îți poți alege ora de livrare a pachetelor? Cum este de exemplu pentru comenzile eMAG Supermarket.
Desigur, nu este o facilitate care să poată fi implementată, cel puțin la început, în toate orașele, însă în București unde există o mulțime de curieri – de ce nu poți să alegi măcar o oră aproximativă de livrare? Contra-cost, dacă chiar trebuie!
Un lucru pe care îl urăsc când aștept un pachet prin curier este că nu știu ora la care sosește și mă blochează în casă. Desigur, dacă sunt la birou, cer livrare acolo, dar dacă aștept un frigider sau o mașină de spălat – lucrurile sunt mai complicate cu livrarea la serviciu 🙂

Dacă nu se poate nici asta iar traseele sunt bătute în cuie, o estimare cu ora aproximativă de livrare ar fi ideal. Să știu că va veni la prima oră sau după prânz. Nu ar trebui să fie greu! DPD face asta în UK – nu înțeleg în România de ce nu se poate extinde serviciul.

Desigur, toate sunt idei și cu siguranță nu sunt primul care mă gândesc la aceste soluții. Cred că într-o formă sau alta despre toate s-a mai discutat. Dar poate e timpul.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

3 comentarii

  1. Nu ar fi foarte greu sa li se dea curierilor un POS, care e mobil, deci sa poata face incasari cu cardul, sau eventual si o casa de marcat mobila, sau plata printr-o dispozitie de plata in locul bonului fiscal. Daca se vrea, solutii exista !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*