Într-un anunț publicat pe blogurile de specialitate, aparent Google va retrage din Ads (Adwords) raportarea privind poziția medie a anunțurilor/cuvintelor în rapoartele de competivitate. Retragerea acestui indicator se va întâmpla undeva spre finalul acestui an.
Pentru cei de modă veche, retragerea aceasta este practic luarea unei jucării după care se optimizau ani la rând campaniile.
Nu știu cum faceți voi, dar campaniile mele aveau dintotdeauna o componentă importantă în jurul Average Position, astfel încât să evit să plătesc mai mult sau mai puțin decât e cazul. Sau să descifrez strategia de bidding a competitorilor pe categorii, locații, intervale orare șamd 🙂
Cu siguranță există relații de cauzalitate pe care le vom rezolva, dar e de neînțeles de ce se retrag indicatori după care oameni optimizează campaniile.
De ceva timp în Google Ads s-a introdus raportarea „Top” și „Absolute Top”, așadar probabil ne vom lega de acești indicatori pe viitor. Dar sunt indicatori mai puțin matematici într-o industrie în care fundamentul ar trebui pus pe date.
E de observat de altfel trendul de a lăsa campaniile pe o automatizare cât mai completă. Dar la cât de puțini oameni sunt în industrie versus câtă cerință e de advertising pe Google/Youtube, e de înțeles.
Lasă un răspuns