Google introduce posibilitatea de a ignora anumite linkuri

Google a introdus astazi posibilitatea de a ignora anumite linkuri. Asa numitele linkuri bad sau cele – de regula – din surse de trafic cunoscute pentru web spam si de calitate mica vor putea fi cerute ca ignorate de catre algoritmul motorului de cautare insa care nu vor fi neaparat luate in calcul. Probabil totul depinde de volum.

Inca update-ul nu l-am vazut rolled-out (probabil pe dimineata va fi) insa deja s-a anuntat pe contul de youtube Google Webmaster Help. Asta dupa ce in vara si cei de la Bing au lansat un astfel de tool.

Din punctul meu de vedere nu este alegerea cea mai fericita. Motoarele de cautare ar avea posibilitatea de a ignora efectiv astfel de linkuri, insa ce e drept ar ramane posibilitatea de a adauga tone de linkuri si de a prospera servicii de genul fiverr (nope, nu utilizati!). Oricum, din nou este un update de algoritm  care este in defavoarea publisherului de rand care se focuseaza strict pe crearea unui continut valoros; astfel ca bad seo poate – pentru a cata oara – prospera.

In orice caz, Matt Cutts insista incredibil de mult (! neobisnuit de mult) pe faptul ca un webmaster care se stie OK cu linkurile nu trebuie in niciun caz sa foloseasca acest tool, insa cei de la Google sunt foarte entuziasti  ca pot oferi acest tool – probabil ca urmare a criticilor extrem de negative dupa updateurile succesive Penguin care ofereau o masa extrem de mare de manevra pentru cei care doreau sa iti faca rau prin campaniile de link building.

Iarasi acest update vine in favoarea link buildingului de genul plagiator Victor Ponta– desi aici mai intervine si factorul de context, insa anchorul era oricum cel mai important.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

5 comentarii

  1. Ma fac de cap astia de la Google. Cred ca in fiecare luna spun ca ma las de SEO , de online, de site-uri , de promovare si tot ce mai are legatura cu Google :))) .

    Inca nu mi-a reusit…. astept cu interes sa vad ce modificari de algoritmi mai face peste alte 2 saptamani

  2. Un update foarte bun, nu mi-ar fi placut ca concurenta sa imi puna link-uri pe site-uri xxx. Totusi este tot mai greu sa prinzi poziti in google dupa o anumita schema, trebuie sa ai si noroc.
    Dar cu siguranta scopul lor este ca companiile afectate sa utilizeze cat mai mult AdWords.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*