Google Ads extinde interogările pentru care răspund phrase match și broad match modifiers

Google a anunțat că pentru a crește traficul relevant oferit de campaniile de promovare prin motorul de căutare va opera modificări pentru a extinde interogările pentru care anumite tipuri de setări de potriviri de cuvinte cheie răspund.
Este vorba despre potrivirile la nivel de expresie – phrase match și de cele de tip broad match modifiers (preferatele mele).

Astfel, potrivirea se face pe cuvinte oarecum din aceeași familie lexicală, pe ambele tipuri de setări de cuvinte cheie.

De exemplu, intuiesc că pentru cuvântul bmm +materiale +constructii sau „materiale pentru constructii” dacă până acum servea reclame pentru căutări de tip materiale pentru constructii, de data aceasta va răspunde și pentru produse renovări în cazul phrase match sau pentru produse renovări și materiale pentru renovari în cazul bmm-ului.
Mai multe detalii despre construcțiile de cuvinte pe care Google le consideră cu același sens le găsiți aici, dar la fel putem considera și un dicționar de sinonime.

Extinderea aceasta a fost realizată și pe potrivirile exacte acum ceva timp, iar exemplul oferit de Google la vremea respectivă a fost foarte bun:

Google recomandă ca o dată cu intrarea acestor modificări controlul poate fi reluat prin cuvinte negative dacă sistemul licitează pe cuvinte pe care nu ai dori să apari. De asemenea, Google recomandă și campanii de Smart Biding (evident).

Din păcate continuă trendul de a scoate din controlul campaniilor manuale în Google Ads. Este discutabil dacă modificarea are legătură cu modalități de a crește competitivitatea în căutări sau pur și simplu există advertiseri care își doresc să ajungă cât mai ușor la un reach cât mai mare.
Nu mă îngrijorează modificarea cât mă îngrijorează trendul modificărilor.

Un alt aspect este că aceste modificări este mai probabil să se vadă mai bine pe campanii în limba engleză decât în română.

Pe de altă parte trebuie spus că în lumina modificărilor aduse anul trecut pe exact match, era firească extinderea aceasta și pe phrase match și bmm-uri. Ba chiar, cred că ar fi fost mai logică, dar probabil că exact-urile sunt mult mai populare.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*