În general, evit să instalez tot felul de pluginuri pe browser sau aplicații pe telefon, indiferent cât de mult ajută. Am doar câteva pluginuri ceva mai profesionale, mă uit că abia acum am instalat și pluginul de la SimilarWeb.
Motivul este că nu prea sunt fericit cu a împărți cu datele personale în varii locuri. Asta nu înseamnă că nu se întâmplă. Până la urmă am în cloud de la becuri, aspirator, cameră de monitorizare și o grămadă de alte device-uri au microfon. Dar evit să instalez aplicații no name…
Dacă până acum discuția despre Facebook era că aceștia colectează prin aplicațiile lor date personale, se pare că în State aplicația mai colectează date și de la alte aplicații gratuite disponibile prin magazinele de aplicații Android sau iOS. Citiți neapărat articolul, e incredibil.
The social-media giant collects intensely personal information from many popular smartphone apps just seconds after users enter it, even if the user has no connection to Facebook, according to testing done by The Wall Street Journal. The apps often send the data without any prominent or specific disclosure.
Iar unele dintre informații sunt chiar foarte personale: date despre menstruație, puls, șamd.
Și cred că genul acesta de informații medicale sunt printre cele mai private date în lumea big data.
Din punctul meu de vedere, aceste informații ar trebui să fie total anonime și în niciun caz plimbate printre platforme în scopul vânzării de reclamă.
Instant Heart Rate: HR Monitor, the most popular heart-rate app on Apple’s iOS, made by California-based Azumio Inc., sent a user’s heart rate to Facebook immediately after it was recorded.
Flo Health Inc.’s Flo Period & Ovulation Tracker, which claims 25 million active users, told Facebook when a user was having her period or informed the app of an intention to get pregnant
Nu știu, dar când citesc astfel de informații spun că GDPR este o măsură excelentă, chiar dacă am spus în trecut într-o formă sau alta că frânează dezvoltarea internetului. Ce-i drept, îl frânează pe cel din Europa.
Sper doar că lumea Fintech nu se va grăbi să facă același lucru, să vândă datele utilizatorilor 🙂
Nu vă grăbiți să shareuiți astfel de informații pe Facebook, aceștia își protejează businessul împiedicând distribuirea materialelor care nu convin platformei. Astfel de lucruri nu sunt accidente.
Facebook este raiul targetărilor de advertising, o spun asta din calitate de marketer, dar câteodată mă întreb cât de mult este prea mult. Să nu uităm, acum câțiva ani targetam audiențe în clar după adresa de email. Acum metodele sunt altele, dar poate chiar dacă nu e la fel de vizibil, e chiar mai exact.
Lasă un răspuns