Forumurile au murit, trăiască grupurile de Facebook

După ce am descoperit comunicarea pe internet prin intermediul mIRC-ului, al doilea pas a fost să descopăr forumurile românești. Nu am stat prea mult pe acolo, mai ales datorită vârstei și a subiectelor care se discutau pe acolo la vremea respectivă. Am continuat însă să citesc de multe ori threadurile de pe Hattrick, Reddit îmi părea prea elitist la vremea aia și nu am intrat în discuții.

Forumurile au fost mereu o sursă excelentă de informare, practic dacă cauți orice chestie tehnică sau vreun how-to sunt mari șansele să ajungi pe un astfel de forum.

Din păcate, în ultimii ani, mai ales o dată cu apariția Facebook Groups forumurile au intrat într-un fel de moarte clinică. E și rațional că discuțiile s-au mutat în zona aceea, că este foarte comod să iei parte la discuții practic tot timpul, față de cum se comunică în general pe forumuri.

Și sunt doar o mână de forumuri care îmi par că au supraviețuit în România: Skyscrapper city, Softpedia..și cam atât.  Și desigur comunitatea reddit.

Chestia foarte nașpa pe care o aduce Facebook Groups este forma de organizare a mesajelor și posibilitatea de căutare a anumitor discuții. Nu prea ai cum să ai un streamlined view ordonat după dată al subiectelor discutate, este foarte multă bășcălie pe multe grupuri și foarte mult spam. Pe când pe forumuri aveai armata de moderatori care te atenționau că ești off-topic și vegheau la calitatea discuțiilor.

Iar de inovat nu știu cum o vor face.

Asta apropo de intrarea Facebook Marketplace în România și concurarea celor de la OLX. În Danemarca e de ceva vreme.
La ce ajută grupurile de vânzări pe facebook? E mai degrabă o zonă de vânzare între prieteni, ceva mai organizată, și dacă se nimerește, și pentru alți amatori. Nu are cum să bată Facebook Marketplace OLX, nu a făcut-o nici în alte părți, de ce ar face-o în România? Ah, că ia o felie? Sigur că va lua, dar cum nici Google nu câștigă fiecare bătălie, nici Facebook nu o poate face.

Altfel, multă gălăgie pe Facebook. Cam asta se întâmplă când te extinzi de la scopul inițial de socializare și faci publishing, agregare, socializare, evenimente, știri și conținut generat automat.
Dar hey, they are in the money making business.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

5 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*