Bannerele flash au inceput sa fie blocate printr-un buton “play”

Probabil ati observat de vreo 2 saptamani ca unele bannere sunt blocate in Chrome cu un buton de tip play. Nu, nu este un fel de adblock sau de la vreun plugin, pur si simplu Chrome blocheaza bannerele flash pana utilizatorul nu confirma expres ca vrea sa vada ad-ul.

Ce inseamna asta in advertising? Pai, inseamna ca e o pierdere de bani sa mai afisezi formatul flash. In loc de asta, traditionalul ‘gif’ e mai bun, sau si mai bine – HTML5. Altfel, daca nu ai resurse sa faci un banner HTML5, mai bine ramai la bannere statice.

banner flash1

bannerflash3

bannerflash2

Pana una alta, Chrome blocheaza inclusiv flash-ul din Google Display Network. Un marketer care nu ar sti de modificarea asta din Chrome o sa ofere un bid mai mare pe banner pentru ca “nu se afiseaza” suficient. In mod normal Google AdWords ar trebui sa anunte aceasta modificare si mai ales sa spuna ca incepand cu data X nu vor mai fi acceptate bannerele Flash.

banner flash gdn

Ma astept ca in perioada imediat urmatoare formatul flash sa fie total omorat de catre agentii, clienti si publisheri.

Amuzant, Google au anuntat acest feature si ca un improvement pentru durata de viata a bateriilor pentru laptopuri.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

2 comentarii

  1. eMAG n-a fost luat prin surprindere pentru că de câteva săptămâni a schimbat tehnologia la bannerele din Profitshare… eu le-am privit ca fiind mai prietenoase pentru afiliați și vizitatori dar se pare că era și o altă motivație în spate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*