Facebook testeaza separarea postarilor prietenilor de cele ale paginilor

Aparent, în vreo 6 țări, Facebook a separat, într-un test, postările prietenilor de cele ale paginilor. Așa cum probabil se așteaptă toată lumea, desigur că postările sponsorizate ale paginilor pare că apar între postările prietenilor.

Modificarea vine după lansarea zilele trecute a unui nou Newsfeed – Explore Feed. Acesta este un feed dedicat paginilor, iar pentru a-l accesa, a trebuit să dau „See more”, fiind destul de ascuns. Probabil prin accesare repetată va intra în meniul principal.
În orice caz pe acest feed sunt grupate postări ale paginilor pe care ai dat like și activitatea prietenilor tăi în ceea ce privește paginile. Dar, că de aia-i șade bine cu numele de Explore, apar și postări virale ceva mai vechi, mie îmi apărea un clip postat pe 27 Septembrie, la care niciun prieten nu dăduse like dar și alte pagini. Și alte tot felul de postări dubioase, mai e loc mult de îmbunătățit algoritmul.

Aș putea spune că este un fel de Google News pentru pagini.

Ei bine, conform articolului de pe medium, în vreo șase țări nu mai ai în Newsfeed postări organice, ci doar ale prietenilor sau cele la care paginile au plătit postarea.

Și cum nu cred că cineva intră pe Facebook pentru a urmări în mod special postări ale paginilor, reach-ul va scădea din nou. Mai țineți minte cum acum vreo 4-5 ani reach-ul mediu pe postare organică era undeva la 10-15% și cum astăzi suntem pe la vreo medie de 2%?

Când și dacă modificarea aceasta va veni worlwide e discutabil, dar acest test arată direcția spre care probabil Facebook vrea să meargă.

E cam aceeași discuție cu momentul în care Google va afișa în rezultatele căutărilor doar anunțuri plătite.

Poate sunt eu subiectiv, dar când dau like la o pagină, și las și setarea de Follow activă, poate chiar vreau să urmăresc postările paginii..

Nu cred că Facebook va elimina complet postările paginilor de pe Newsfeed, poate le va păstra pe termen lung pe cele ale paginilor Verified și/sau pe cele ale organizațiilor guvernamentale, dar dacă acum ceva ani puteai să atragi trafic bun de pe Facebook, ei bine, cu avalanșa de content deja disponibilă pe platforma socială, cred că va fi și mai greu.

Dacă vreți mai mult context, folosiți Google Translate pe pagina aceasta.

UPDATE: Facebook a venit cu clarificări oficiale.

1 Comment on Facebook testeaza separarea postarilor prietenilor de cele ale paginilor

  1. E cu doua taisuri treaba asta. Pare ca se face un content curation, dar cand iti prioritizeaza prietenii in detrimentul paginilor carora ai dat like, iar prietenii tai dau share numai la clickbait si fake news, mie mi se pare ca e fix opusul a ceea ce face de exemplu Google News.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*