După lansarea Marketplace, ce s-a vrut a se concura și chiar se concurează cu site-urile de anunțuri gratuite, astăzi CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg a anunțat lansarea Facebook Shops – o funcționalitate care va permite businessurilor să vândă direct pe platforma socială către utilizatorii Facebook, Instagram și WhatsApp.
Nu este de mirare cum Facebook vrea o felie din ecommerce, având în vedere că la scară globală ecommerce-ul din retail a crescut în Aprilie cu valori în zona 200%.
Platforma este anunțată de către Facebook ca o modalitate de a ajuta businessurile mici spre a migra în ecommerce în contextul epidemiei COVID.
Practic, peste noapte, prin catalogul de produse care este deja încărcat în Business Manager – poți deschide un magazin automat în Facebook.
Așadar, Facebook poate să devină peste noapte cel mai mare magazin online din lume, fără a avea vreun stoc de produse.
Facilitatea va fi lansată și asociată de pagini în Statele Unite începând de astăzi și va apărea și pe Instagram pe parcursul verii.
Este neclar în prezent dacă funcționalitatea Facebook Shops va fi disponibilă în România.
O altă țintă Facebook este și ca plata comenzilor să se realizeze prin procesarea plății de către Facebook.
Anunțul lui Mark Zuckerberg privind Facebook Shops
Facebook a investit multe resurse în ultima perioadă în a încerca să mute businessurile să folosească mesageria paginii ca un sistem de customer care și încearcă astfel să unifice experiența utilizatorilor strict în ecosistemul Facebook, pe modelul chinez cu WeChat.
Cochetarea Facebook cu zona de ecommerce nu este una recentă, în anumite țări Instagram a făcut niște integrări de Shop în aplicație și era oarecum previzibil că zona aceea se va muta în Facebook.
Mai ales că, oricum, deja există în conturile de Business Manager de ani de zile noțiunea de Catalog de Produse, deci era doar o chestiune de timp și zona aceasta permite în sfera de social multe alte produse de tip descoperire sau transformarea unui tab din Facebook peste noapte în cel mai mare magazin online din lume, fără a avea deloc stoc de produse.
Nu vă puneți toate ouăle în coșul Facebook Shops
Vă recomand ca de obicei prudență în a fi dependenți de o platformă. Facebook nu îmi pare personal că oferă un commitment pe termen lung cu facilitățile pe care le lansează și abordarea este foarte for-profit în analiză. Să ne uităm cum au rămas multe branduri mari cu buzele umflate pe măsură ce reach-ul organic se degrada, dar ele au investit zeci și sute de mii de euro în campanii de atragere fani în platforma socială. Cum era dacă investeau acei bani în atragerea de abonați la newsletter?
Pixelul Facebook și modul de targetare Facebook este foarte agresiv. Te uiți la un produs sau un serviciu pe un site, apoi începe retargetarea de la alte magazine (așa numitele „lookalikes”). Într-o anume măsură o fac toate platformele, dar ce face FB este foarte vizibil.
Așadar, dacă Facebook Shops vine în România – profitați de asta, folosiți, încercați să vedeți cum vă poate ajuta – dar nu vă bazați exclusiv pe asta.
cum e cu shopul fb ? :)) ca nu a luat nici o felie nimic 🙂