Facebook mai dă o lovitură publisherilor

Pe de altă parte înțeleg într-un fel motivele de aici. Este tot mai puțin conținut personal și tot mai mult conținut reciclat, comercial și politic pe mega-platforma Facebook.

Iar în actuala direcție, mie ca utilizator-individ îmi este din ce în ce mai greu să concurez cu publisherii care programează la fiecare jumătate de oră câte o postare. Și, de multe ori, chiar dacă postările astea nu au engagement, au reach – deci tot se consumă spațiu.

Arată că ai mai mult conținut de la utilizatori, și mai mulți utilizatori vor posta lucruri personale.

Plus că, din punct de vedere financiar, Facebook nu va fi afectat. Este un pool mai mare de publisheri pe un inventory mai mic, automat se va plăti mai mult. Doar că e posibil ca asta să nu prea ajute la propagarea știrilor reale și tot fake news să fie mai profitabil.

E un cerc vicios din care tocmai producătorii de conținut bun vor pierde.

Separarea feed-urilor în actualul context chiar nu sună atât de rău. Doar că, din motive evidente, nu cred că Facebook se va grăbi să facă asta.

Și, ca publisher, nu ai cum să nu te bazezi pe Facebook. Pentru că acolo îți sunt cititorii.

 

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*