Facebook elimină scorul de relevanță din ad-uri și nimeni nu ar trebui să îi simtă lipsa

Relația mea cu indicatorii Facebook mereu a fost complicată, mai ales că există o abundanță de date pe care Facebook Ads ți le oferă.

Deseori, cu un scor de relevanță mai slab, campania nu a subperformat în termeni de cost de trafic sau conversie, comparat cu o campanie cu un scor de relevanță afișat mai bun de Facebook.

În plus, pe unele nișe nu ai cum să împaci relevanța cu audiențe mari. Pur și simplu nu ai cum să vrei să ajungi la 100.000 oameni, dar Facebook să considere o audiență relevantă de doar 5.000 oameni pe acel topic.

Așa că ignoram cu brio acest indicator.

Să zicem că este mult mai netransparent în viziunea mea scorul acesta de relevanță decât, spre exemplu, Quality Score din Adwords.

Dacă după retragerea Average Position din Google Ads o să-mi fie un pic dor, de scorul de relevanță nu aș putea să zic același lucru.

Facebook face ce va face și Google cu Average Position – sparge indicatorul în și mai mulți indicatori – quality ranking, engagement rate ranking și conversion rate ranking.

Retragerea scorului de relevanță din Facebook se va întâmpla la finalul lui Aprilie.

Pentru mine Facebook a însemnat mereu să aduc trafic la un cost OK, cu o conversie în afara top 3-4 canale de trafic (organic, cpc, retargeting, direct), dar indiscutabil își are rolul într-un plan long-term sau când trebuie să completezi traficul lipsă pe care nu îl poți atrage din campaniile de search/display.

 

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*