Mark Zuckerberg anunță ca o nouă viziune Facebook și asupra modului în care gigantul social media își va integra serviciile. Practic e vorba de first step in building out a privacy-focused social platform.
Pentru cei care nu au citit, practic Zuckerberg spune printre rânduri că News Feed-ul cu care ne-am obișnuit atâția ani nu mai produce conținut relevant și nu este consumat de către utilizatori.
Today we already see that private messaging, ephemeral stories, and small groups are by far the fastest growing areas of online communication… People are more cautious of having a permanent record of what they’ve shared.
De altfel, o dată cu lansarea de stories și în Facebook, conținutul generat de useri și nu de Pagini, grupuri sau reclame cel puțin mie s-a redus masiv.
Până la urmă, Facebook trebuie să se reinventeze și pentru generațiile mai tinere, care preferă Snapchap, Tik Tok sau alte aplicații cu care personal nu am interacționat niciodată.
Facebook nu mai are nevoie de News Feed pentru a afla date despre consumul media al utilizatorilor
Aș mai puncta și că Facebook practic nu mai are nevoie de News Feed pentru a afla date despre utilizatori și preferințele utilizatorilor. Pixelul lucrează, aplicația lucrează, practic au și monopol digital pe conversații private, text, video și imagine.
Facebook este cel mai divers și exact tool de targetare pe interese inventat vreodată.
Sigur, Zuckerberg punctează această moarte a news feed-ului prin faptul că oamenii caută tot mai multe metode private de a se conversa. Aș puncta această nevoie și în urma multor scandaluri în care date private au ajuns pe mâini care nu ar fi trebuit să ajungă.
Anunțul însă nu ar trebui să surprindă pe nimeni, tendința Facebook-ului de a dezvolta în direcția comunicării 1-2-1 în ultimele luni se simte foarte tare. Confirmarea oficială a schimbărilor pe care le face rețeaua socială însă cred că privesc mai mult decât pare acum lumea marketingului.
Cred că se apropie tot mai mult ziua în care conținutul „organic” publicat de pagini pe News Feed va dispărea cu adevărat. Așadar, cântăriți cu atenție unde produceți acel conținut.
Bagă bani să îți creezi fani care să consume ce publici tu pe platforma noastră mi se pare atât de amuzant astăzi.
În rest, acum un pic mai mult de un an Facebook anunța că va reda newsfeed-ul mai mult oamenilor, nu paginilor. Nu cred că s-a întâmplat asta niciodată, probabil au realizat în final că nu există suficient conținut pentru Newsfeed.
Un alt lucru amuzant scris de Facebook:
People are more cautious of having a permanent record of what they’ve shared.
Dar nu e ca și cum Facebook nu ar avea salvat istoricul tuturor conversațiilor tale, istoricul tuturor story-urilor de o zi pe care le-ai postat. Ele sunt acolo, în cloud. Poate ai uitat chiar și tu de ele (vezi cum funcționează aplicația „On This Day”), dar ele sunt în continuare salvate.
Mai multe puncte de vedere: Orlando. Interesantă și satira lui Subiectiv.
Via Vali am dat de acest articol, care spune că Facebook vrea să devină WeChat. Mi se pare că această tendință ne-a scăpat tuturor, probabil pentru că tocmai nu suntem expuși la produse închise, cum se fabrică în China. Și mi-am amintit de acest clip.
Lasă un răspuns