Știți momentul acela când aveți o idee extrem de bună pentru un site, aveți și cunoștințele necesare pentru a produce un conținut mult peste media nișei..însă vă puneți întrebarea cui produc acest conținut, că nu prea am vizitatori pe site?
Ei bine, producerea de conținut este un pariu pe termen lung, din păcate există dilema aceea: Vizitatorii nu vin dacă nu ai conținut bun, degeaba ai conținut bun dacă nu îl citește nimeni.
Și atunci mai există un adevăr: degeaba produci conținut bun dacă nu îl promovezi. În astfel de momente se aplică un alt principiu: nu merită să produci conținut care nu merită promovat.
If it’s not worth promoting, it’s not worth creating. – chiar nu mai știu cine a spus-o, dar încerc să aplic teoria această în ultima vreme.
Lucrurile s-au complicat teribil în ultimii ani, mai ales dacă te bazezi pe zero buget și aștepți ca vizitatorii să vină din motoarele de căutare. Zi de zi se adaugă conținut iar tot acest conținut intră în licitație pentru a se afișa ca rezultat pentru motoarele de căutare. Conținut subțire este împins de publisheri cu autoritate în vârful motoarelor de căutare datorită autorității domeniilor și îngreunează zi de zi lansarea site-urilor nișate.
Ca prioprietar de conținut de nișă – every day you level up pentru a păstra sau crește traficul.
Sau chiar dacă produci un conținut bun – dacă un publisher major produce același conținut la jumătate din calitatea articolului tău – e posibil să îți ia fața în rezultatele din motoarele de căutare.
Publisherii mari nu au resursa și voința de a produce conținut valoros adresat fiecărei nișe – însă au parte de un white card din partea motoarelor de căutare datorită constanței de ani de zile. Iar constanța este răsplătită de motoarele de căutare în timp, ori e o barieră – foarte mulți renunță după câteva luni la proiecte pentru că nu văd mișcare în Analytics.
Ehei, dacă acum 5 ani mișcarea în Analytics venea după câteva luni de constanță, acum nu sunt sigur dacă cumva mișcarea aceea nu vine după vreo 3 ani.
Dacă obiectivul imediat pe o nișă e obținerea traficului am mari rezerve că vorbim despre conținut de calitate (evergreen content).
Problema în cazul nișelor în cazul este faptul că articolele de calitate ajung destul de greu la suprafață (mă refer desigur la prima pagină în motoarele de căutare) tocmai datorită marilor publisheri care se bucură deja de notorietatea brandului dar mai sunt câteva chestii care din păcate am descoperit că funcționează în cadrul acelor nișe în care conținutul de calitate se lasă așteptat: keyword stuffing (pare greu de crezut că în anul de grație 2017 mai funcționează așa ceva dar m-am lovit recent de keyword stuffing + EMD).