Ecommerce-ul romanesc intra intr-o noua etapa

2015 fara doar si poate pentru ecommerce a fost anul transformarii mobile. Deja traficul adunat de magazinele online din Romania de pe dispozitive mobile ajunge la 35% iar magazinele care nu au versiune mobile pierd semnificativ business. Adevarat, ratele de conversie din mobile sunt la jumatate decat in versiune web, dar aici trebuie sa ne uitam un pic si la faza in care este utilizatorul de mobile atunci cand ajunge pe un site de ecommerce – in zona de informare. Consumatorul reactioneaza probabil la un mesaj sau link distribuit, citeste bloguri (pe bloguri traficul mobile sta spre 50%, la anul se va depasi bariera) si atunci daca un site ecommerce nu prezinta o versiune mobile, utilizatorul face bounce.

Si atunci care va fi urmatorul trend in ecommerce in 2016?

Pai sa le luam pe rand:

  • eMAG are de ani de zile puncte de livrare si showroom-uri in principalele orase din tara
  • Elefant isi deschide puncte de livrare in metrou (foarte inspirati avand in vedere segmentul de produse focus)
  • Zoot intra in Romania si are un serviciu extrem de interesant: comanzi online, probezi in punctele de livrare

Vedeti ceva interesant aici?

Cred ca anul viitor tot mai multe magazine vor depasi bariera online si vor incerca sa isi deschida puncte de prezenta offline tot mai multe unde clientul efectiv sa interactioneze cu brandul. Spuneam si la TeCOMM, acum dincolo de site pentru majoritatea clientilor interactiunea cu brandul magazinului online este intermediata doar de curier. Daca vrem ca ecommerce-ul sa creasca, principalii jucatori vor trebui ca in continuare sa adreseze barierele psihologice dintre brandul online si nevoia offline a clientului.

Gata, ecommerce-ul romanesc intra intr-o alta zona. Daca pana acum era ceva aspirational ca oricine isi poate deschide magazinul online cu o investitie minima, astazi lucrurile se schimba si fara un buget semnificativ nu vei putea sa cresti in cifre considerabile.

Cred ca in urmatorii ani pe langa faptul ca vor intra ecommerce-uri straine cu business planuri solide in Romania vom asista si la o reasezare a pietei, in sens ca liderii de pe anumite nise se vor schimba radical fata de ce vedem acum, daca nu se actioneaza inteligent. Cred ca cel mai important obiectiv imediat este securizarea cat mai rapida a cotei de piata, pentru ca ecommerce-ul oricum va creste, impins de jucatorii principali de acum si cei care vor mai veni.

In State, Walmart, Staples, Macy’s toate au pornit din offline, ma mira faptul ca inca in Romania magazine mari brick and mortar nu au o prezenta consistenta in ecommerce.

 Altfel, stiti vreun magazin offline de nisa fara prezenta in ecommerce? 🙂

Punct livrare elefant metrou basarab
Punct livrare elefant metrou basarab
Centru livrare ZOOT Pipera Plaza
Centru livrare ZOOT Pipera Plaza

 

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*