Lectie de ecommerce din partea Sports Direct și DHL: livrare din Anglia în mai puțin de 48 ore

Trimit o comandă duminică seara (la 22:46) pe Sportsdirect.com, încălțări și haine. Aș mai fi cumparat si altele dar din păcate ce mi-a plăcut era la pre-order şi astfel toată comandar ar fi fost cu livrare la data la care ultimul produs devine disponibil în stoc.

Ce m-a frapat este perioada extrem de bună de livrare. E drept, costă 17 euro livrarea express, dar comanda plasată duminică seară, pleacă din UK luni seara, stă două ore prin sortarea DHL la Milano şi ajunge în Bucureşti în prima parte a zilei de marţi. Iese în livrare o oră mai târziu. Acum cred că a stă mai mult în livrarea rutieră de la depozitul DHL din Bucureşti până la biroul meu din Voluntari decât a stat în avion în livrarea Anglia – România, via Italia. Ajunge la birou la 17:30, adică mai puțin de 48 ore de la comanda plasată – duminică!

screen-shot-2016-09-27-at-8-24

Și atenție, din momentul primirii în UK a coletului, aparent luni la 20:30, DHL a reușit livrarea din Anglia, cu escală prin Milano, în mai puțin de 24 ore! Deci la 02:27 coletul era încărcat în avion pe aeroportul East Midlands, ajungea pe Milano Bergamo la 05:34, era sortat la 06:15 și pleca cu avionul deja spre București la 07:29. La 11:46 deja coletul era luat în primire în București iar la 12:51 curierul îl lua spre livrare!

Si când mă gândesc că vine iarna şi iar curierii români vor fi daţi peste cap ba de infrastructură, ba de aglomeraţie, ba de te miri ce. Sau magazinele online din RO nu vor avea capacitatea umană necesară pentru a procesa numărul de comenzi din perioada de vârf.
Cred însă că și cei din ecommerce-ul românesc ar trebui să facă un fel de express delivery: comenzi procesate cu prioritate. Așa, cum avem acum, în perioade de vârf devine acceptat de către magazine că livrarea este în 2 zile lucrătoare. Partea proastă e că s-a obișnuit clientul român cu livrare în 24 ore, dacă comanda este plasată în ziua anterioară până la o anumită oră.

Cred că cei din ecommerce-ul românesc ar trebui să fie ceva mai atenți la ce vine de afară în materie de ecommerce și dezvoltă fluxuri de livrare în RO. Nu de alta, dar cunosc niște cazuri cu ecommerce-uri venite de afară, comenzi procesate de afară și livrare în RO.

O vorbă: Digital Single Market. Țineți minte.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

3 comentarii

  1. Colet comandat in US pe 19, noaptea tarziu, receptionat in 23. Daca nu statea o zi aiurea in vama romana ajungea pe 22. Deci da, DHL-ul se misca elegant.

  2. Cu siguranta si retailerii online ar putea invata de la straini, dar cred ca cel mai mult au de invatat curierii. Detin un magazin online si am incercat (cred) toate firmele de curierat. Desi volumul de livrari nu e extraordinar de mare, nu a existat firma de curierat sa nu rataceasca pachete/sa intarzie livrarea. Cel mai bun scor il au cei de la TNT, urmati de Fan Courier si terminand cu Urgent-Cargus care este de departe cel mai prost curier existent pe piata. Ieftin, dar foarte prost.

    Dupa parerea mea problema e ca oamenii nu cer, iar competitia la noi e mai mult imitatie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*