Direct Debit – serviciul prea puțin promovat de bănci

Până acum câțiva ani rămâneam mai mereu deconectat de la servicii de telefonie sau de internet pe motiv de neplată. Mi-am format un obicei de a plăti facturile strict în ultima zi, online, iar uneori pur și simplu ratam plata.
Pentru curent și alte servicii de casă cumva îmi formasem un anume automatism pentru că o dată cu transmiterea indexurilor de contoare, făceam și plățile pe luna anterioară..dar cu telefonia și internetul sau ce alte servicii pe bază de plată activă veneau..erau ma greu.

După experiența daneză, unde practic pe serviciile locale de tip abonament practic ofereai un mandat permanent de direct debit, practic uitam de acest lucru. Toată țara își primea cumva salariile la final de lună, iar la început de lună toate debitările directe se activau și era foarte comod.

Revenit în țară, am învățat și eu care e treaba cu direct debit. Cred că un serviciu promovat prea puțin de bănci, deși el există cred că de cel puțin 15 ani, de când am început să folosesc servicii bancare.

Direct debit – Ce este, cum funcționează și cum se activează

Ce este totuși direct debit? În aplicația de internet banking se setează un mandat prin care permiți furnizorului de servicii să trimită o cerere de debitare automată către bancă.

Astfel, în ultimele zile dinainte de scadența facturilor, furnizorul de servicii trimite către bancă cererea de plată. Banca (în cazul meu ING) mă înștiințează de primirea cererii de plată și procesează plata la data scadenței.

Direct debit este cam la fel ca atunci când ai un credit și banca debitează contul automat la data stabilită.

Acum, ce se poate întâmpla prost? Să nu ai fonduri suficiente pentru plata facturii sau factura să depășească suma limită pentru care ai configurat direct debitul (de exemplu eu am configurat ca plata să nu se proceseze dacă Vodafone trimite o cerere de plată mai mare de 100 lei).

Mi-ar plăcea ca aceste servicii să fie mai promovate. Se economisește foarte mult timp și te scutește de o bătaie de cap.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

2 comentarii

  1. Eu sunt client BT si ING si m-am uitat putin la implementarea Direct Debit a celor doua banci. ING pare cea mai OK solutie, de departe, pentru ca nu trebuie sa te deplasezi la sediul lor pentru a semna hartii pentru fiecare furnizor in parte, cum trebuie sa faci la BT.

    Se pare ca si celelalte banci au ales calea birocratica care pe mine ma deranjeaza tare de tot. In plus este si periculos in perioada asta sa te tot expui in public. Ma rog, poate se vor schimba lucrurile in timp.

    • Nu știam că direct debit ar implica la alte bănci deplasarea la bancă pentru a semna acte. Probabil și de aici lipsa de promovare a acestui serviciu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*