Despre degradarea serviciilor de ridesharing sau cum Uber a ajuns la fel ca taxi-ul

Uber

Eram foarte încântat de serviciile oferite de Uber. Am folosit Uber în n țări de pe 3 continente. Dar acum prin București au început de vreun an micile rateuri care te pot face să pierzi vreun avion sau să rămâi blocat în anumite zone. Ba nu găsești mașini, ba șoferului i se blochează telefonul, ba motive de calitate cu șoferii care ies la pescuit cursele mari.

Asta m-a făcut să instalez și Taxify, o aplicație care e o clonă Uber. E și în general mai ieftină și cu pretenții mai mici, dar funcționează la fel.

Să ne înțelegem

Price surcharge de la Uber este fix ce fac taxi-urile când îți fac un anume preț. Ba mai mult decât atât, acum Uber blochează prețul și nu mai calculează la distanță, ci la estimat de aplicație. Îți spune concret cât îți ia din punctul A în B, indiferent de trafic. Adică exact ce fac taximetriștii.

Ieri seara căutam un Uber sau Taxify pe o distanță scurtă. Cursă în mod normal de 10-12 lei, ambele aplicații aveau 30+ lei pentru cel puțin 20 minute. Nu era vreun eveniment pe acolo, eram în zona metrou Aurel Vlaicu. Nu era nici vreo oră de vârf. Aplicațiile (ambele) afișau șoferi în zonă, la câteva minute (chiar un minut) de mine.

Am instalat Clever Taxi, din păcate aplicația nu a funcționat, am sunat la Speed taxi, din păcate nu au răspuns apelului. Așa că am văzut un Taxi Titan, l-am întrebat dacă mă ia din A în B, a pus aparatul și m-a dus spre casă. La 1.69 lei/km la final aparatul afișa 11 lei. Am lăsat 20. Tot mult mai puțin decât Uber sau Taxify.

Și toată degradarea îmi pare că a venit din momentul în care s-a stabilit prețul dinainte pe cursă și probabil șoferul vede cursa. Și fie nu o ia, fie o anulează. Competiția probabil între Uber și Taxify face ca platformele să încerce să rețină șoferii. Mi se pare că Uber încurajează acest comportament al șoferilor prin neintervenție în sistem. Din nou, exact ca la taximetria hulită în care ne revoltam că nu ne iau șoferii pe curse scurte.

Și cred că în acest mod taxi-urile galbene prin București încep din nou să aibă un viitor.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



1 Comment on Despre degradarea serviciilor de ridesharing sau cum Uber a ajuns la fel ca taxi-ul

  1. Am tot auzit ca Uber s-a dus rau de tot. De cand e cald afara folosesc mai mult bicicleta si mai putin orice altceva. De vreo 2-3 ori pe luna maxim folosesc Uber si inca nu m-am izbit de ceea ce se povesteste. Dar pacat, tare pacat. Sper ca se incearca sa se rezolve situatia.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*