La un moment dat am început să nu mai particip la conferințe prea des, mă rog, nu mai participam la cele la care nu eram invitat ca speaker sau aveam altă treabă pe acolo. În general oricum treceam peste paneluri.
Știi cum e când te întorci de la conferință și lumea te întreabă cum a fost? Exact.
Orice conferință, ca orice concert, are câțiva headlineri. În general headlinerii externi țin o prezentare pe care au mai ținut-o, uneori se poate să nu fie adaptată și personalizată pieței din România (de exemplu nu de puține ori vin speakeri care spun cât de bun e Twitter pentru digital marketing), glumele sunt bine plasate, sincronizate și pregătite. Speakeri de profesie (încep să apară și prin România).
Un alt layer sunt speakerii interni (care nu neapărat sunt cei mai buni specialiști de pe nișa respectivă), probabil ați văzut și rețeta cu QA-ul obligatoriu (been there, done that); în fine, ce vreau să spun este că mai nou conferințele, că or fi ele de digital marketing sau de altceva respectă un anumit program relativ comun.
Și am fost și la conferințe și de afară, știți conferințele acelea vândute pe sute de euro sau mii de dolari. Adevărul este că la nivel de organizare și informații prezentate de prea puține ori conferințele de afară sunt peste cele din România. Poate sunt niște speakeri pe care altfel în România ar fi aduși să țină prezentări de tip keynote, dar în realitate informația este oarecum aceeași, comprimată într-o prezentare scurtă.
Conferințele internaționale poate nu sunt neapărat relevante local, dar te pun în perspectivă.
Majoritatea prezentărilor însă vor să vândă ceva. Speakerii sunt autori de cărți, au agenții, alți speakeri sunt sponsori. Așadar toți caută leaduri și clienți, puțini vin oarecum dezinteresați.
O perioadă judecam foarte mult nivelul de lucruri nou învățate pe la conferințe și judecam destul de dur nivelul de informație prezentat pe la conferințe.
Până la urmă mi-am dat seama că este o chestiune legată de așteptări. Nu are cum o conferință să îți schimbe de astăzi pe mâine perspectivele și să vii de la orice conferință cu o idee. Este mai degrabă o decantare a ideilor din piață, nu neapărat a ce se face.
Țin minte că eram mai degrabă încântat de conferințele din afara ariei mele de specializare, tocmai pentru că orice idee prezentată era destul de nouă. De aici și probabil încântarea tuturor juniorilor în ale participărilor la conferințe, este ceva nou.
Așadar, chiar dacă la următoarea conferință la care particip o să fiu întrebat „ei, și cum a fost?” și nu o să zburd și o să țip tare că a fost cea mai tare conferință posibilă nu înseamnă că nu ar fi meritat participarea.
Interstellar este unul dintre filmele preferate, dar după ce am ieșit din sala de cinema am fost oarecum meh. Abia când întregisem puzzle-ul am zis că uite ce film grozav!
Lasă un răspuns