Foarte multa lume foloseste tool-uri de scurtare a URL-urilor intocmai pentru a putea monitoriza numarul de clickuri pe site-urile folosite in marketingul afiliat.
O solutie mult mai interesanta personal o consider pe cea oferita de Google Analytics – urmarirea conversiilor. Pe langa evidenta clickurilor prin acest instrument poti calcula chiar rata de conversie automat pe o pagina – numarul de vizitatori care dau click pe instrumentul afiliat din total vizitatori intrati pe pagina. Ba chiar, Google Analytics permite definirea unei valori pentru un click, si se poate calcula valoarea medie in vanzari pentru un click – ceea ce iti ofera o idee foarte aproximativa asupra veniturilor din acest canal de promovare.
De asemenea se poate defini conversia chiar si pe click-ul pe instrumentul bit.ly.
Personal folosesc pluginul Google Analytics for WordPress.
Pentru setarea “conversiilor” se adauga in adminul profilului principal al site-ului web Goals-urile. Acestea se adauga astfel:
Daca cumva nu vrei sa renunti la bit.ly poti adauga la event action http://bit.ly in loc de http://profitshare.emag.ro.
Ulterior pentru o analiza excelenta poti sa faci in Dashboard-ul principal cateva grafice utile pentru a avea la indemana statistici “dintr-o privire”.
Pentru a vedea eficacitatea surselor de conversie se poate defini Conversion Rate by Source
Cam acestea ar fi indicatorii pe care ii consider de baza pentru un site de marketing afiliat pentru partea de on-site reporting.
Mult succes.
Se pare ca nu stiam chiar totul despre Analytics. Chiar ascunde multe lucruri tool-ul.
daca este instalat codul standard de analytics nu se vor inregistra la goluri linkurile externe?
Pai nu, trebuie sa fie linia de events tracking si de asemenea trebuie definite manual goals-urile.
Mulțumesc pentru răspuns. Până la urmă am ales modulul recomandat de tine și am scos codul introdus manual.