De multe ori ignor rutele alternative propuse de Waze

Waze este o aplicație extraordinară pentru trafic. Îl folosesc încă de când am cumpărat mașina și era una dintre puținele soluții de navigare, alături de Google Maps, având în vedere că nu am crescut în București și unele cartiere chiar și acum pentru mine sunt total necunoscute. Foarte util mi-a fost și prin diversele deplasări în țară, nu doar pentru că prin colaborarea utilizatorilor afișează locurile unde este posibil să întâmpini un radar sau vreun pericol pe drum, dar și pentru că efectiv mi-a dictat ruta cea mai rapidă dar și eventuale variante de ocolire atunci când situația o cere.
Chiar nu ai cum să știi prin țară toate rutele posibile atunci când se aglomerează înainte.

Este o aplicație pe care o recomand tuturor. Iar aplicația este cu atât mai bună cu cât este folosită de mai mulți utilizatori, acesta agregând date statistice din fiecare navigare și ulterior oferind recomandări de traseu bazat pe asta.

Estimat de sosire foarte volatil pe rute scurte

Totuși, am sesizat niște lucruri foarte interesante, în care aplicația dă rateuri, mai ales când vine vorba de estimatul de sosire. Și am observat și un mic pattern care se regăsește mai ales pe scurtături (de timp). Unele dintre aceste scurtături implică uneori intrarea forțată în unele intersecții (ex: Strada Paroșeni cu Petricani), altfel timpul crește grosolan. În trafic, principiul după care mă ghidez – încerc să nu încurc pe nimeni. Deși câștig eu 20 secunde, dacă în spate sunt 20 mașini, ajung să câștig eu timpul dar adunat, îi fac pe alți 20 oameni să întârzie – într-un singur astfel de exemplu, dacă fiecare din cele 20 mașini în coloană întârzie 20 secunde, se adună o întârziere totală de vreo 6-7 minute. Iar pe Petricani sunt mai mult de 20 mașini. 🙂

Estimatele se bazează pe medii de valori, între utilizatori corecți și rapizi

Ei bine, Waze nu prea știe cum e cu regulile de circulație și de bun simț, iar agregând datele oferă niște medii. Cum procentul de șoferi care pe anumite variante de drum apelează la diverse forțări, făcându-i pe alții să se încurce, iese o medie ceva mai mare atunci când circuli corect și fără forțări.
Cam de atunci am început să evit unele recomandări de trasee alternative prin Waze. De regulă o aplic și pe traseele unde există linii de tramvai. Pentru că e deja ceva caracteristic să fiu în întârziere față de estimarea Waze dacă merg așa cum toți ar trebui să meargă.

Evit variantele de ocolire pe rute scurte

De când mi-am dat seama de lucrurile astea, care de altfel sunt destul de simple, evit recomandările Waze de devieri de la traseu care sunt nesemnificative. Pentru că ajung să fac chiar mai mult decât dacă aș fi stat în coloană. Iar aceste mici „recomandări” chiar contribuie și la aglomerări pe traseul principal.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*