
Dacă te uiți prin toate magazinele online și/sau offline, vei vedea că mereu o bună parte dintre produse sunt la promoție. Dacă urmărești atent, vei vedea că unele produse sunt mereu la promoție, doar li se schimbă procentul de reducere. Mi-am cumpărat niște căști și un monitor, ambele erau promoție. În cazul căștilor, acum promoția nu mai este la fel de mare ca în momentul achiziției, însă nu pot spune același lucru despre monitor, care după vreo două zile de la livrare a intrat în altă promoție.
Mi-am cumpărat un controller/joystick pentru a mă juca mai mișto Flight Simulator, a costat aprox 300 lei. De Black Friday a fost la 149 lei. Astăzi e 199 lei.
A ajuns să îmi fie frică să cumpăr un produs marcat la preț întreg de teama că mâine produsul va fi într-o reducere de 30%.
A ajuns să îmi fie frică să cumpăr la promoție de teamă că mâine produsul va fi și mai ieftin.
A ajuns să îmi fie frică să nu cumpăr la promoție de teamă că mâine promoția va fi mai slabă.
Cu toată nebunia asta în căutare de promoția cea mai mare, dacă te uiți peste magazinele online, vei vedea că spre jumătate dintre produse sunt la reducere. Că e 5 sau 50%, în general în permanență o bună parte din produse sunt la reducere.
Nu știu însă care ar fi soluția pentru calmarea pieței și intrarea într-o predictibilitate pentru consumator. Poate mai puține promoții dar mai consistente? Nu cred că își dorește, în realitate, nimeni asta. Nici măcar clientul – el vrea acum produsul respectiv și-l cumpără de acolo unde e promoția mai mare.
Noroc că am scăpat de mizeriile de acum vreo cinci ani.
Nu cred c-o sa se linisteasca piata prea curand. Chiar azi scriam ceva pe subiect apropo de factorii care influenteaza de fapt preturile. Multi se uita doar la cursul valutar, insa omit faptul ca preturile sunt influentate masiv de infrastructura si de numarul de intermediari.
Totusi eu dupa ce cumpar un lucru nu ma uit peste ceva vreme sa vad daca si cu cat s-a ieftinit. In IT un alt factor decisiv in stabilirea pretului e dat si de evolutie. SSD-uri pe care le-am luat cu peste 100 de euro sunt acum 60 de euro si nu fiindca face magazinul smenuri ci fiindca au intrat pe piata modele mai noi care automat dicteaza ieftinirea celor mai vechi.
Dincolo de asta sa nu uitam ca intr-o economie sanatoasa cel mai mare factor de influenta asupra pretului il constituie raportul dintre cerere si oferta.
Claudiu, cam asta tot incercam sa spun si eu de ceva timp, dar pe alta limba :D.
Acum ai inteles de ce brandul in sine ”Black Friday” e diluat? Pentru ca tot anul sunt promotii, iar de BF gasesti produse la preturi asemanatoare…Poate preturile de baza sunt mult mai mare, dar nu le constientizezi pentru ca niciodata nu le vezi real.
Poate se vor calma lucrurile in piata si vor reveni acele 4-5 momente speciale de peste an, cand magazinele vor veni cu reduceri adevarate.
iPhone 5S la 799 lei sau Vector Watch la 699 lei, dintre promoțiile de anul ăsta, de Black Friday-ul românesc. Nu aș zice că nu ar fi reduceri adevărate, eu „reclamam” frecvența promoțiilor pentru același produs, în general, în piață.
Unde ai vazut Iphone 5S la 799 lei? Cautam eu pentru copil.
A fost la eMAG, de Black Friday. La 899 lei, nu 799 lei, greșeala mea. În orice caz, extrem de bun preț, având în vedere că acum câteva luni cumpărasem unul cu 1.500 lei.