Continut de calitate in afiliere

De aproape un an de zile se discuta extrem de mult despre continutul generat de catre afiliati si dorinta advertiserilor ca acesti afiliati sa produca un continut de calitate. Pe de o parte definitia continutului de calitate este extrem de vaga si pe de alta parte personal apreciez ca sprijinul oferit de catre cei care doresc acest continut este extrem de slaba, ca sa nu zic chiar inexistent – desi parca lucrurile incep sa se imbunateasca aici – in ultimele cateva saptamani am vazut un sprijin minimal al unor advertiseri in a trimite in test produse catre afiliatii care au bloguri.

Revenind la subiectul continutului de calitate si legatura acestuia cu afilierea – ei bine, poate parea ciudat – insa afilierea nu este neaparat(sau intotdeauna) despre continut de calitate ci este mai mult despre rezultate. De aceea a aparut si exista afilierea, din dorinta advertiserilor de a plati strict performanta.
Cum poti sa evaluezi de exemplu cat de calitativa este o promovare a afiliatilor care fac campanii Pay-Per-Click? Afilierea nu este o zona in care magazinele online ar trebui sa caute branding ci mai degraba o zona in care trebuie sa gaseasca vanzari. Desigur, dupa PPC, continutul de calitate este cel mai bun generator de comisioane si ajuta pe termen lung toate partile implicate – insa resursele pe care le au majoritatea afiliatilor in a genera un continut evergreen este extrem de limitat.
Din nou, afiliatii se vor orienta strict spre vanzare si nu neaparat in a cultiva imaginea advertiserului in randul consumatorilor. Focusul afiliatilor este de a adresa o nevoie a potentialului client sau de a-i aduce pe acestia in mood-ul de cumparare.

Continut de calitate si branding poti cere de la campanii cu bloggeri, din advertoriale sau din colaborari punctuale cu site-uri de continut, unde afilierea poate fi ca un bonus peste remuneratia fireasca a comenzilor pentru articol.

Desigur, nu sustin in vreun fel spam-ul, insa, repet, termenul de calitate cand vorbim de continut si obiectul de vanzare al unui brand este intr-o zona destul de greu de evaluat. Sa nu uitam de ce intram intr-o retea de afiliere, totusi.

Daca ar fi sa evaluam de cat de calitativ e continutul creat de afiliati in termenii in care se vorbeste astazi, atunci ar trebui ca CEO-ul fiecarui Advertiser sa ofere un comision/articol. Asadar, hai sa vorbim totusi de KPI relevanti in afiliere: valoare vanzari, numar clienti noi, customer lifetime value al unui client venit din afiliere sau chiar si trafic sau reach. Sigur, nu toti indicatorii sunt roz sau cei mai buni in afiliere, dar ar aduce totusi discutia intr-o zona productiva.

Dar totusi, daca tot ne dorim continut de calitate, ce putem oferi afiliatilor?
De exemplu, nu am vazut niciun magazin care sa aiba macar o zona in care transmit comunicate de presa sau noutati legate de produsele pe care le aduc. Este atat de greu ca magazinele sa aiba o sectiune “Noutati & Presa” in care sa vorbeasca despre ce mai fac ei, ce produse aduc si ce functionalitati adauga site-urilor? Da, stiu, in trecut toata lumea dorea ca magazinele sa posede un blog, majoritatea au – insa pe blog vorbesti despre brand, despre povesti si nu neaparat punctual despre noutatile tale. Pe blog vorbesti catre clienti, intr-o sectiune de Noutati & Presa trebuie exact sa vorbesti cu partenerii tai – si afiliatii – da – sunt partenerii tai.

Iarasi, produsele oferite in teste catre afiliatii care au un blog sau un site de nisa reprezinta un punct de plecare excelent. S-a lansat noul Samsung? Trimite-l in teste! Ai o noua colectie de haine, trimite cateva modele catre afiliatii care au un site de fashion.
Oricat de frumos ar parea platesti doar rezultate realitatea este ca daca vrei mai mult de la afiliere decat traditional ofera, trebuie sa implici si alte eforturi. Afiliatii nu vor putea produce super continut doar bazandu-se pe o fisa tehnica a produsului.

Daca iti doresti ca afiliatii sa comunice intr-un anumit fel, poti sa elaborezi un fel de brand book cu privire la continutul recomandat pe care il doresti ca advertiseri din afiliere.

Imi amintesc acum vreo 3-4 ani cand eram serios implicat ca afiliat – cred ca am trimis mesaj la toti distribuitorii de produse si la toate magazinele cu care colaboram sa primesc produse in test. Singurii care au raspuns au fost cei de la Quickmobile si de la Groupe Seb, cei care distribuie Rowenta. Dar ultimii in cauza dupa ce au vazut articolul nici nu mi-au transmis feedback si nici raspuns la mesajele ulterioare, probabil nu au inteles exact cum le promovez produsele si ca directionez vizitatorii spre un anume magazin online. Dar acel articol a vandut zeci de aspiratoare. Ma rog, poate era prea devreme pe atunci si lucrurile s-or fi schimbat sau se pot schimba mai usor decat pe atunci.

y1OcAi1

Despre continut de calitate in afiliere s-a vorbit foarte mult la ultima intalnire Profitshare pe tema fashion – inregistrarile sunt publice aicia sintetizat foarte bine si Radu Dumitru.

PS: Stiu ca poate parea dubios :), dar articolul reprezinta un punct de vedere personal, la fel ca toate articolele publicate pe acest blog. Parerea mea nu reprezinta sau poate sa nu coincida cu cea a companiei la care lucrez.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



5 Comments on Continut de calitate in afiliere

  1. “afilierea nu este neaparat(sau intotdeauna) despre continut de calitate ci este mai mult despre rezultate” . Depinde de fiecare afiliat ce asteptari are de la el insusi. Daca rezultatul inseamna sa fii multumit de cum ai reusit sa imbini placutul cu utilul, pentru unii este perfect…dar asta implica intotdeauna calitate. Din pacate sunt putini afiliati care ofera calitate, care “ies din rand” si fac din pasiune ceea ce fac. De ce din pacate? Pentru ca, advertiserii nu apuca sa-i “vada” pe acestia, din TOATA adunatura care se numeste piata afiliatilor. Consider ca o vina o poarta retelele de afiliare, ca accepta pe oricine sa fie IN. Am incercat in ultimii doi ani sa negociez comisioane mai mari cu unii advertiseri pentru a-i promova in stilul meu. Majoritatea nu au raspuns, unii au intrebat de ce? … Am cerut si produse pentru review-uri, nu am obtinut nimic. Dar, interesant este ca acestia s-au trezit in sfarsit si vor continut de calitate din partea bloggerilor afiliati. I-as intreba ce mai ofera pe langa comisionul afisat ? S-au gandit acestia sa faca niste concursuri speciale pentru bloggeri pe nise specifice? Cu tematica clara, cate cuvinte/caractere trebuie sa contina articolul, cate este punctajul pentru inventivitate, gramatica, respectarea tematicii, impactul pe social media. Ce linkuri trebuie sa contina?, etc.

    • Stefania,
      Eu nu sunt de acord ca piata de afiliere din Romania ar fi in momentul in care sa poata sa spuna NU unor oameni care vor sa faca marketing afiliat. Adu-ti aminte cum erai si tu acum 5-6 ani, chiar eu, mai mult de citit cateva articole de afara si poate inregistrat cateva comisioane nu aveam.
      Plus de asta, mereu am avut surprize foarte placute in evolutia anumitor afiliati in ultimii doi ani jumatate de cand lucrez la Profitshare. Atatea proiecte faine am vazut crescand de la stadiul de simplu blog pe blogspot!
      Cat despre produse in review – mai cere. Am vazut ca advertiserii au inceput sa dea.
      Iar ‘piata afiliatilor’ ca marime reala si care conteaza o stii si tu. Mai e mult pana departe.
      Cat despre “punctaj” pentru articole – a facut ceva Serban de la Declub. Dar nu despre asta e afilierea. Desigur, un content bun te ajuta sa inregistrezi mai multe comisioane gratie expunerii mai bune pe SEO si a multumirii utilizatorilor, insa nu asta e focusul.

      Iarasi, afiliere nu inseamna doar content – sunt niste oameni foarte buni pe PPC care fac marketing afiliat, trusturi mari de presa care castiga prin expunerea enorma pe care o au si mai pun cate un banner, site-uri de cashbacks – care din pacate nu au prins inca foarte tare in RO. Contentul asa cum il stim noi din afiliere e doar o particica mica-mica.

  2. Am incercat si eu, in ultima perioada, calitatea si nu cantitatea. Pe langa faptul ca informatiile sunt mult mai detaliate, cumparatorul nu citeste, nu are rabdare si vrea sintetizat informatia.

    • Gandeste-te la cum citesti tu un articol foarte lung, vei observa acelasi comportament 😉
      Oamenii cand vin din SEO vin pentru o nevoie de informare deseori foarte specifica, cautarea de informatie nu se opreste atunci cand userul ajunge din motorul de cautare la tine pe site.

  3. Interesant punctul de vedere, insa nu cred ca ar trebui sa despartim discutia despre continut de calitate in afiliere de cea despre spam (si alte abuzuri) in afiliere. Mi-e ca unii ar putea intelege de aici „ne-a zis Claudiu ca nu e nevoiede continut de calitate, deci e ok cu spam”.
    In schimb, as desprinde discutia despre pay-per-click si despre display advertising de cea despre continut. Daca nu faci continut de calitate in PPC, nu e un argument ca nu trebuie facut niciunde.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*