Dacă se confirmă, practica aceea de la Blue Air prin care nu au restituit banii clienților cu zboruri anulate este absolut mizerabilă și trebuie penalizată. Banii ar fi trebuit restituiți imediat ce s-a anulat zborul, nu găsite formule de întârziere..
Pe de altă parte citeam că ar fi vorba de vreo 11.000 zboruri cu vreo 178.000 rezervări. Asta înseamnă practic 16 pasageri/zbor – este oarecum firesc că aceste zboruri au fost anulate, mai ales în perioada restricțiilor care se schimbau de pe o săptămână pe alta. Nu a fost însă comunicat numărul de pasageri care nu și-au primit banii înapoi, ceea ce de altfel ar fi mai relevant pentru orice client să calculeze riscul unei situații neplăcute.
Anulări de zboruri avem și acum, ba chiar se întrec companiile aeriene în anulări și întârzieri.. din păcate nu prea am auzit de amenzi record la alte companii aeriene în ultima perioadă pentru astfel de situații. Interesantă a fost cumva comunicarea Blue Air că ei au aflat de amendă din presă.
În toată gălăgia aceasta cu amenda record dată de ANPC se mai aud voci care spun că ar fi bine să dispară compania aeriană.
În orice variantă, dispariția unei companii din piață produce cu efect aproape imediat două efecte:
– cresc prețurile la celelalte companii datorită ofertei mai mici raportată la aceeași cerere
– poate scădea calitatea serviciilor la ceilalți
Pe lângă asta, țin minte că pe vremea când făceam „naveta” la Copenhaga, Blue Air era singura companie aeriană care zbura la vremea aceea direct de la București. Iar prețurile erau decente…
Repet, sub nicio formă nu este scuzabilă întârzierea Blue Air de a returna banii clienților pentru zborurile anulate. Sper că vor învăța din chestia asta și să nu fie îngropați de toată treaba asta.
Lasă un răspuns