CFR Călători nu are locuri în vagoane pe traseele populare

Am prins vara aceasta câteva știri care deplângeau situația CFR Călători și anume că nu are suficiente vagoane încât să satisfacă cererea, mai ales spre litoral. Nu mă așteptam însă să fie atât de nasol.

Am dat zilele trecute o fugă pe un traseu montan București – Sinaia – Bușteni – București și de dimineață când am ajuns la gară la casa de bilete s-a refuzat emiterea de bilete pentru că trenul deja era în supracapacitate. Aparent se pot vinde doar 20 locuri în plus pe vagon fără scaun.
Regula pare că nu s-a aplicat la automatele de vânzare bilete, am dat next-next și eram imediat cu biletul în mână.

Evident, am călătorit însă în picioare, printre culoare, ca alte câteva zeci de persoane din vagon.

La întoarcere, după coborarârea la Bușteni am mers instant spre gară. Toate cele 4 trenuri care mai erau de venit ziua respectivă și treceau prin Bușteni nu mai aveau locuri disponibile! Primul tren nici măcar în picioare nu mai emitea bilete.

În trenul care a venit în cele din urmă se plângeau oameni inclusiv că locul lor nu există în vagon. Și nu exista, pasagerul a început să facă scandal în tren la conductor; sper însă că a depus reclamație la sosire.

Din nou, am călătorit stând în picioare. După ce am coborât de la Babele la Bușteni era ultimul lucru pe care îl doream.

Având în vedere cererea mare pe acest traseu, nu înțeleg de ce nu sunt niște trenuri directe București – Sinaia/Bușteni. OK, lipsă vagoane, dar de ce nu se mizează pe acest traseu? Printr-un tren dedicat se poate maximiza numărul de călători, de venituri șamd.

Și după aceea ne plângem că e aglomerat pe DN și e plin de mașini, ei bine, uite de ce.

Trenul în mod normal București – Sinaia face cam o oră jumătate în niște condiții OK la prețul plătit. Este de o mie de ori mai comod decât cu mașina, doar să ai loc.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*