Câteva reguli pentru alegerea numelui de domeniu

În ultima vreme mă tot aflu în situaţia de a da sugestii pentru alegerea unui nume de domeniu.

Dintre reguli:

  • Numele de domeniu nu trebuie să conţină mai mult de 15 caractere.
    Perfect este între 3 şi 8 caractere. Un nume de domeniu scurt lasă spaţiu de manevră atât în SEO cât şi în PPC/AdWords.

 

  • Numele de domeniu nu trebuie să conţină caractere speciale precum liniuţă. ex: ctrl-d.ro, dr-pronat.ro.
    Tastarea caracterului este atât dificilă cât şi împiedică transmiterea numelui domeniului prin viu grai. Închipuiţi-vă cum se spun aceste domenii oral: C T R L liniuţă D punct ro sau D R(încurcătura şi cu doctor) liniuţă pronat punct ro.
    De asemenea punctul de liniuţă poate fi încurcat şi cu minus, astfel ca o dată se transmite numele domeniului cu liniuţă şi altădată cu minus. Sau intervine încurcătura cu caracterul _.
    Transmiterea uşoară, melodioasă, prin viu grai aduce şi o întipărire bună în memorie a domeniului sprijinind revenirea vizitatorilor.

 

  • Evitaţi domeniile com.ro, co.ro, etc.ro. Pe lângă faptul că se poate încurca cu domenii com sau varianta în .ro, transformaţi domeniul practic într-un subdomeniu.

 

  • Este indicat ca numele domeniului să cuprindă caractere tastate de fiecare parte a tastaturii. Ex pozitive: emag, zibo, pronat. Faceţi câteva teste şi vedeţi dacă numele de domeniu este predispus către greşeli de tastare. ex negative: ads.ro, qwerty.ro

 

  • cu toate că pe SEO încă cuvintele cheie în numele domeniului sunt extrem de importante, dacă aveţi un proiect serios – evitaţi utilizarea acestora sau faceţi un joc de cuvinte, o personalizare (branding).
    În loc de blog de călătorie.ro faceţi Sorin Călătorul.ro, cu toate că e deja lung 🙂

 

  • În general o literă este bine să apară în nume o singură dată sau să fie la câteva caractere distanţă de prima apariţie. Ex negativ: google (însă respectă toate celelalte idei anterioare)

 

  • Dacă scrieţi în română, pentru vizitatori din România – terminaţia trebuie să fie .ro. Nu .com, nu .net, nu .org. Acele domenii sunt pentru spaţii internaţionale (.com) sau alte scopuri (.net – internet related, .org – organizaţii, .info – informaţii generale).

 

Dacă aveţi completări, vă rog să lasaţi în comentarii sugestiile voastre.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

14 Comments on Câteva reguli pentru alegerea numelui de domeniu

    • @Sunshine
      Inca e o alegere buna. Si de control cumparat si tila.ro si facut redirect spre tilla.ro.
      La fostul job asa am facut, am cumparat pt. fiecare domeniu inca 2-3 domenii care pot avea legatura cu tastarea voita, iar domeniile initial cumparate care nu respectau anumite reguli le-am mai cumparat extensii.
      In momentul in care doresti sa pornesti un proiect pe net investitia initiala presupune cumpararea cel putin a unui domeniu..si cam asta e punctul de pornire. Sa fie bun!

      Am uitat sa mentionez in articol de cumpararea domeniilor care pot face typo-uri.

  1. Ce parere aveti despre domeniile gratuite tk? Daca lansezi un site mai obisnuit, un blog mai simplu – se poate avansa in google cu acest subdomeniu? Ma gandesc acum la publicare adsens pe domenii tk. Stiu ca e mai greu sa obtii linkuri catre domeniile tk, dar pe langa acest fapt, mai stiti dezavantaje. Repet, nu vorbim despre site-uri foarte mari si foarte serioase.

    • Salut Istvan,
      Te rog sa te semnezi cu numele tau. Nu faci SEO pe comentarii 😉

      .tk nu este recomandarea mea. Nu pe SEO. Un domeniu costa foarte putin, daca vrei sa faci banuti pe net investitia intr-un domeniu este neaparata.

  2. si totusi sunt domenii pt bloguri de SEO destul de cunoscute cu peste 15 caractere. searchenginewatch, people, journal… Na, seomoz suna mai frumos, dar nici searchengineland nu-i chiar asa urat

  3. Asa am fost si eu sfatuita sa fac in momentul cand mi-am ales domeniul pentru blog…vroiam roxananistor.ro dar am ales roxane.ro, suna mai bine parca.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Cine mă inspiră « Gabriel Ursan

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*