Capul la cutie în ecommerce o perioadă?

Ultimii doi ani în raport cu realitățile momentului au creat și în continuare dezvoltă niște așteptări nerealiste cu privire la potențialul online-ului și al ecommerce-ului – și în special perioada aceasta când viața și-a reintrat într-un relativ normal, dar cu niște greutăți atârnate.

Așa cum spuneam și anul trecut, 2022 va fi un moment al adevărului pentru industria de ecommerce, și asta înainte să ne confruntăm cu inflația galopantă și efectele războiului din Ucraina. Black Friday 2021 a fost doar un prim semn că s-a ajuns la un vârf de creștere în acel moment.

De câteva săptămâni, nu doar la noi în țară, există discuții mai mult sau mai puțin în șoaptă cu privire la degradarea ratelor de conversie.

Efectul pandemiei asupra ecommerce-ului este că a oferit și un boost uneori nemeritat anumitor comercianți, care nu erau pregătiți pentru scalarea forțată care s-a întâmplat – fie din punct de vedere operațional, fie din punct de vedere tehnologie sau chiar ambele, iar acum trebuie umplut acest gol cu ingredientele lipsă. Pe principiul când ți-e foame, mai servești și fără garnitură.

Deși noi încă suntem departe de maturizarea pieței din Statele Unite, graficul este relevant ca trend:

Prin urmare, personal cred cu tărie faptul că e o perioadă în care bugetele trebuie lucrate cu ceva mai multă atenție.
Traficul plătit nu ar mai trebui adus cu orice preț pentru că pur și simplu devine din ce în ce mai puțin performant pe măsură ce așteptările sunt mai mari și trebuie lucrat mai degrabă la ingredientele lipsă.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*