Calitatea continutului nu are de a face cu relevanta pentru cititor

Articolul despre posibilitatea de a bloca accesul utilizatorilor pe site-urile publisherilor în România s-a lovit de o părere generală pe care deja o intuiam, anume că publisherii nu au suficient conținut de calitate pentru a putea forța utilizatorii să dezactiveze AdBlock.

Eu cred că suntem pe o idee greșită. Atâta timp cât conținutul e relevant pentru cititor, nici nu mai contează neapărat subiectul și calitatea acestuia. Desigur că trebuie ca acel conținut să fie adevărat, documentat, bine realizat și fără un interes ascuns în spate. Forma relatării rămâne la evaluarea cititorului.

Plus de asta, facem o confuzie în calitatea conținutului și informația digerată de către cititor, mai ales între oamenii de online. Nu toate materialele publicate pe site-uri trebuie să fie editoriale de 2000 cuvinte care se viralizează, anchete jurnalistice sau ghiduri despre subiecte actuale. Mulți cititori caută informații despre ce a mai făcut vreo vedetă și rezonează la titlurile de tipul „Nu o să îți vină să crezi”. Așa cum sunt consumate la TV telenovelele și emisiunile de bârfe, la fel vor fi consumate și tabloidele – care de altfel există dinainte de apariția internetului.

Plus de asta, site-urile care nu sunt considerate de calitate cu siguranță au un CPM/CPC mai mic. Se adresează unui segment de masă, iar un cititor de nișă ca individ valorează întotdeauna mai mult decât unul care caută generalități.

Of course, într-o lume ideală publisherii ar trebui să aibă misiunea de a dezvolta spectrul de cunoștință al cititorilor, dar atunci când ai știri despre vedete care își pun silicoane, nu prea ai de la ce porni.
Foarte simplist spus, 25% în plus pe revenue pierdut din cauza AdBlock ar putea însemna +25% în calitatea conținutului: editori mai bine plătiți, site-uri cu buget mai mare pe optimizare șamd.

3 Comments on Calitatea continutului nu are de a face cu relevanta pentru cititor

  1. Claudiu, ficare cititor are perceptia lui asupra calitatii unui articol sau referitor la informatiile pe care le urmareste. In acelasi timp, din punct de vedere al calitatii si bugetelor atrase de continutul digital, e destul de clar ca brandurile nu prea mai vor sa se asocieze cu continut preluat fara citarea sursei, cu continut tradus prost, cu continut de slaba calitate informativa. Eu ca cititor ma simt inselat cand mi se cerseste click-ul prin titluri de tabloid sau cand continutul pe care incerc sa il urmaresc este “infestat” de publicitate nerelevanta si intruziva sau de alte articole fara legatura cu nisa pe care o urmaresc. Nu, amantele fotbalistilor si masinile/amantele manelistilor nu sunt continut relevant pentru o publicatie sportiva. Si nu, brandul pe care il promovez nu o sa fie “prezent” doar pentru ca acolo se strange lumea. Daca nu mananci produse din surse neverificate, daca nu te imbraci in tricouri ADIBAS sau Loto, daca nu cumperi/incurajezi cumpararea de fake brands de ce crezi ca un content furat, prost tradus ar avea valoare?!?! AdBlock e doar un rezultat al tentativelor de promovare intruziva pe content de slaba calitate. Libertatea, Click, CanCan nu reprezinta modalitate de crestere a brand awareness-ului. Cum zicea cineva mult mai cunoscut decat mine … “just my 2 cents on that”…

    • Cristi,

      „ficare cititor are perceptia lui asupra calitatii unui articol sau referitor la informatiile pe care le urmareste”
      foarte adevarat. exact pe asta vreau sa insist. cine sunt eu sa judec ce informatii vrea Gigel?

      „e destul de clar ca brandurile nu prea mai vor sa se asocieze cu continut preluat fara citarea sursei, cu continut tradus prost, cu continut de slaba calitate informativa”
      Hai să cădem de acord să nu fim de acord. Uită-te pe niște site-uri pe care nu le vizitezi de regulă și vei vedea că există branduri care caută reach și nu performance adevărat (sales, leads, whatever).

      În rest, cu celelalte idei suntem pe aceeași lungime de undă ca înainte. Tare mi-e că va trece mult până vom avea mulți advertiseri care nu vor dori să se asocieze cu un tip de conținut (atenție, nu publisher!) și chiar dacă ar face asta… nu știu dacă dpdv business e o idee bună.

  2. Problema e ca 90% din continutul disponibil online, indiferent de tara e de foarte proasta calitate si e greu sa intri pe piata cu un altfel de model in astfel de conditii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*