Un startup dezvolta o tehnologie pentru a bloca reclamele la nivel de retea

Am mai auzit de ambiţia operatorilor de telefonie mobilă în a bloca reclamele de pe mobile web-ul accesat prin reţelele lor şi din start mi s-a părut o idee proastă. Cum ar fi ca şi operatorii de televiziune prin cablu să blocheze reclamele oferite prin televiziune? Aberant.

Ei bine, un start-up din Israel, Shine dezvoltă o tehnologie care le poate permite operatorilor de telefonie mobilă să blocheze toate reclamele (sau probabil selectiv, cum s-a mai întâmplat la alţi operatori) afişate prin reţeaua lor. Iar de clienţi interesaţi pare că nu duc lipsă, o companie cu peste 30 milioane abonați, Three, dorind să utilizeze tehnologia lor pentru a bloca reclamele consumate prin ei. Pe lângă compania Three, aparent serviciul mai este activ la alți operatori, din Africa de Sud.

Pe de o parte este de înțeles și din alt punct de vedere dorința operatorilor de a dezvolta tehnologii de ad-blocking, într-adevăr reclamele consumă bandă, dar cum astăzi costurile pentru utilizator pentru fiecare mega de internet este tot mai redus iar tehnologia 4G este prezentă în arii largi, nu ar trebui să fie un issue atât de mare.

În rest, tehnologia cred că poate fi iubită de o mare parte din consumatori, însă demonizarea întregii industrii de advertising online este o problemă mare. Iar dacă până acum susținătorii AdBlock militau pentru aceste tehnologii ca o voință la nivel de consumator, acum se pare că pericolul vine din faptul că ISP-urile pot decide pentru zeci de milioane de consumatori dacă vor consuma sau nu reclamă. Mă întreb cum au ajuns aceste ISP-uri să aibă clienți…și mă întreb cum vor promova serviciul acesta. Stai așa, prin publicitate.

Noroc însă că a intervin voci care spun că acest serviciu încalcă principiul de neutralitate al internetului. La care ce a răspuns Shine? 🙂

Oricum, o mare parte din consumatori s-ar bucura de acest serviciu, cum am regăsit un comentariu popular la un articol despre AdBlock al lui Radu Dumitru:

parerea_oamenilor_despre_adblock

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

2 comentarii

    • Problema nu e ca utilizatorii ar da opt-in. Pentru ca by default ar fi opt-in. Si procentul celor care ar opta direct sa primeasca reclame ar fi de sub 10%. Vremuri interesante urmeaza pentru ca daca exista cerere spre astfel de tehnologii la scara mare, probabil la un compromis se va ajunge.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*