Stiu cat de mult m-am pregatit anul trecut pentru Black Friday si cate sperante mi-am pus intr-o singura zi, avand experienta din anul precedent. Din pacate, nu am atins rezultatele propuse si pe moment am considerat ca investitia de timp pre-eveniment nu a meritat.
La final, s-a dovedit insa ca totusi efortul a meritat, daca e sa judec dupa evolutiile pe termen mediu, cand am recuperat, ba chiar mi-am consolidat diversele proiecte de afiliere gratie dedicarii pre-BF. Ce am facut anul trecut de BF poti citi aici, rezultate doar in eMAG Profitshare.
Cred ca tunuri curate din afiliere in perioada Black Friday pot sa faca in special publisherii mari + proiectele de tip agregatoare de magazine cu oferte de BF; desi e real ca si afiliatii care sunt in camp tot anul isi rotunjesc substantial veniturile, la mine a fost de fiecare data (2011, 2012) de 10-12x mai mult decat intr-o zi buna din timpul anului.
In 2012, afiliatii au castigat cel putin 110.000 euro din vanzarile produse in weekendul cu Black Friday. Anul acesta va fi vorba de o suma de 3-4x mai mare, in opinia mea, daca e sa ne rezumam la principalele retele de marketing afiliat din Romania: Profitshare si 2Parale.
In 2013 peisajul este destul de diferit fata de anul trecut, pentru prima data vorbindu-se de comisioane speciale pentru Black Friday(eMAG, evomag si altii mai mici) sau de necomisionare in afiliere a vanzarilor produse (Altex, Flanco nu va vinde online).
Se trateaza de altfel si si anumite proiecte speciale de BF de catre cele mai mari vizibile magazine cu servicii de afiliere din online (eMAG si Altex). Proiectele acestea speciale de BF intr-adevar livreaza (unici, clienti noi, vanzari, etc) insa necesitatea lor este mai ales in randul magazinelor cu o expunere mai mica, chiar daca sunt convins ca deturneaza si din vanzarile magazinelor mari – depinde mult de oferta pana la urma si necesitatea clientului.
De cealalta parte, magazine din alte nise pluseaza in fata afiliatilor prin comisioane speciale, mai mari + diferite bonusuri: de performanta, de noroc, etc. Cred ca va fi foarte interesant de urmarit ce rezultate vor anunta magazinele de fashion dupa Black Friday, pentru ca se prefigureaza ca ele vor fi cele mai castigate din eveniment; mai ales ca suntem in plin sezon de schimbare a garderobei (se prea poate sa ne ajute si starea vremii perioada asta). De altfel, conform unui studiu Daedalus Millward Brown, hainele ar fi pe locul 2 in topul preferintelor, devansate doar de electrocasnicele mici.
O miscare interesanta anul acesta a fost schimbarea datei pentru BF, daca initial se vorbea de 29 Noiembrie, eMAG si Flanco s-au mutat pe 22 Noiembrie si cred ca tot IT-ul(cel putin) va avea oferte vinerea ce vine. Cred ca miscarea e buna, practic se va transforma tot finalul de luna intr-un „festival de reduceri” si putini vor fi cei care nu vor cumpara. Pentru piata (ecommerce&afiliere), miscarea aceasta va rotunji substantial vanzarile.
O analiza interesanta despre BF 2013 in afiliere aici.
Ce cred ca ar trebui facut din partea afiliatilor:
- push pe eveniment. Site-uri de continut, pagini de facebook: mentionati des de eveniment. Spuneti la ce reduceri va asteptati, faceti niste wishlist-uri si recomandati-le clientilor.
- Push pe magazine. Mentionati data la care va fi evenimentul pentru fiecare magazin in parte. Aduceti cititorilor informatii cat mai proaspete si relevante despre eveniment.
- Mentionati ca evenimentul nu este doar pe IT&C, fashion-ul va vinde – ideea e ca informatia sa ajunga la toti.
- Aveti un blog? O idee ar fi un skin special + link cu landing page pe un tag de tipul Black Friday, unde sa fie agregate toate postarile despre eveniment 😉
- Programati postarile astfel incat sa ajunga la o audienta mai mare. Pe bloguri, dar si pe Facebook.
- De Black Friday stati in fata calculatoarelor. Va puteti lua liber si de la job ca sa puteti fi la curent cu toata desfasurarea evenimentul. Vedeti daca previziunile voastre ar merita efortul.
- Incercati sa produceti si continut care sa fie de interes pentru intreg finalul de an.
- Luptati si pentru bonusurile oferite de magazine pentru promovarea de BF. La calculul final vor fi si ele importante.
Mult succes!
Super sfaturi Claudiu, ca de obicei. Nu știu dacă să mă bucur sau nu, că nu le citesc mai mulți :).
@Catalin
Cateva zeci de mii, inainte si in timpul Black Friday-ului de anul trecut 🙂