Publicatia germana Bild Online, detinuta de grupul Axel Springer a hotarat ca incepand de astazi sa nu mai permita vizualizarea continutului de utilizatorii care folosesc AdBlock.
Bild, Europe’s top-selling tabloid, will now ask visitors to turn off their ad blocker or pay a monthly subscription fee of €2.99 which then allows browsing with limited ads.
In a statement released today Bild.de said “whoever does not switch off the ad blocker or does not pay cannot see any content on Bild.de, as of now”. – sursa
Este o masura pe care o asteptam, o astept sa o implementeze tot mai multi, e si un drum spre normalitate iar publisherii vor fi obligati sa livreze un continut mai bun.
Ma intreb, de exemplu, daca cineva s-a simtit vreodata deranjat de ad-urile de pe Facebook.
Pe langa blocarea utilizatorilor cu AdBlock, Bild va oferi alternativa utilizatorilor de a accesa fara reclame intruzive continutul contra unei sume de 2.99 EUR/luna. Este un pret OK, probabil putin mai mic decat veniturile generate de un utilizator heavy care consuma continul publicatiei.
Atentie, publicatia va afisa in continuare reclame dar intr-un numar limitat.
AdBlock devine o problema mare pentru publisheri iar daca modelul Bild va avea succes si va fi implementat la scara larga poate ne vom putea astepta la un continut mai bun de la publisheri.
Desigur, o blocare a oamenilor care intra cu AdBlock nu va avea succes daca in continuare se vor plasa straturi peste straturi de reclame si video-uri cu autoplay.
In Romania, nu cred ca exista vreo publicatie online majora care sa fie in masura sa impuna acest lucru utilizatorilor.
Personal nu mai folosesc AdBlock de niste ani buni iar pe „browserul” de munca nu l-am folosit niciodata. Ma socheaza cati oameni implicati in publicitatea digitala totusi folosesc AdBlock.
Lasă un răspuns