Băncile ar trebui să se centreze pe servicii personalizate în lupta cu fintech-urile

Carduri Revolut - Standard, Premium și Metal
Carduri Revolut - Standard, Premium și Metal

Citeam astăzi un articol cum că băncile încearcă o digitalizare forțată și închid casierii și altele. Și mă gândeam la o chestie, mai ales la lupta băncilor cu Revolut și experiența mea de client ING și Unicredit.

Pe de o parte avem ING, care și-a actualizat platforma web și aplicația. Ei bine, ca mândru posesor de credit am remarcat că a dispărut din aplicația lor posibilitatea de a rambursa anticipat bucăți de credit, ceea ce era înainte atât în aplicația de mobile cât și în Homebank. Cred că a trecut deja un an de când le-am raportat situația și au răspuns că lucrează.

În rest, ING a introdus chestii mișto de tipul plata cu telefonul mobil, care m-a făcut să folosesc telefonul vreo două luni ca metodă principală de plată, ulterior am trecut înapoi la Revolut, că e mai mișto pe partea de statistici și ca utilitate zilnică.
Între timp ING s-a mai apropiat de Revolut prin faptul că acum poți face plăți doar cu numărul de telefon. Sigur, se putea asta anterior, dar primitorul trebuia să introducă un cod și suma exactă în aplicație, ceea ce era o scărpinare la urechea dreaptă cu mâna stângă.

Cum la serviciu a trebuit să aleg încasarea salariului între Unicredit și BRD, am mers pe Unicredit, că părea o bancă mai cool, cu aplicația mobile premiată, șamd. Ei bine, o dată ce ai folosit ING toate internet banking-urile altor bănci ți se par rudimentare. Și cum Unicredit practică dubla conversie cu Revolut și alți comercianți externi, contul a rămas doar de salariu, iar când acesta intră, transfer instant în ING, de unde pleacă spre Revolut sau alte plăți.

Personal cred că băncile nu vor putea concura prin servicii cu fintech-uri. Pur și simplu tot bani învârt, dar scopul este diferit și de asemenea facilitățile sunt diferite. Până la urmă e diferența dintre o bancă și un IFN.

Este ca și cum companiile aeriene de linie concurează cu cele de tip low-cost, iar aici Revolut ar fi low-costul, pentru că oferă un serviciu simplu, fără briz-briz-uri, dar super ușor de accesat.

Nu mă pot aștepta ca bunicămea să își ia pensia în Revolut, ea se duce oricum la bancomantele din fața băncilor, la fel și părinții mei, chestiune de încredere.

Și oricum, băncile ar trebui să trateze Revolut ca un portofel, nu ca o amenințare. Da, sigur, banii se plimbă prin Revolut, dar mă aștept ca salariile în conturi Revolut, chiar și după obținerea de IBAN-uri românești să fie excepțiile, nu regula.

Așadar băncile probabil ar trebui să se centreze mai mult pe servicii personalizate, nu pe închideri de casierii și sucursale.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



1 Comment on Băncile ar trebui să se centreze pe servicii personalizate în lupta cu fintech-urile

  1. Revolut pare revolutionar pentru ca bancile traditionale din RO nu au investit in tehnologie, nici macar in online banking, ca sa nu mai vb de aplicatia mobila. In genere, bancile sunt conservatoare cat priveste tehnologia si nu o sa sara la noile trenduri foarte repede.
    Din experienta mea in IT, e mai usor sa creezi un produs de la zero decat sa modifici ceva care merge de ceva ani. Astfel, doar startup-uri au sanse sa vina cu noi functionalitati, pentru ca pana o banca isi va face o aplicatie mobila la nivel de Revolut, trebuie sa modifice in N sisteme interne.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*