Avem nevoie de autostrăzi și pentru a ne proteja de imbecilii de pe șosele

Unul dintre motivele pentru care de fiecare dată îmi fac o cruce când plec la drum lung, chiar dacă nu sunt de fel un om religios, sunt imbecilii de pe șosele.

Iar în general imbecilitatea pe șosea este dată și de configurația drumului. Paradoxal, cu cât drumul are mai puține benzi pe sens și cu cât e mai aglomerat, cu atât șansele de a de meseriași în condus sunt mai mari.

Un mister pentru mine îl reprezintă lipsa de respect pentru propria viață. Pot să înțeleg că unele animale, deghizați în homo nu foarte sapiens nu ar ține prea mult la viața altora, dar nu înțeleg lipsa de conservare a propriei vieți.

Cum spre exemplu acest deștept intra în depășiri pe DN1, între Sebeș și Alba Iulia, un drum pe care personal de fiecare dată merg cu emoții.

Și cum reacționezi la faze de genul?

Nu îi frânezi în bot idiotului, că iese carambol. Te tragi ușor spre margine și speri că dacă e să facă buba să nu ricoșeze în tine. E prea târziu pentru decizii bune, deja ești la voia hazardului de moment și speri să nu te trezești cu motorul în brațe în habitaclu.

Și dacă pot să accept imbecilitatea ca întâmplare, nu au trecut trei minute până același șofer nu a făcut același tip de depășire. Încercați să vizualizați într-un format mare ca să vedeți indigo-ul situației.
Inițial credeam că e doar întâmplare și că de greșit o mai facem cu toții, dar când mi-am dat seama că este ceva comun la acel șofer, am preferat să păstrez distanța.

Ăsta e unul dintre motivele pentru care avem nevoie de autostrăzi în țara asta, pentru a proteja amărâții care nu își pot permite mașini cu SUV cu 5 stele Euroncap și invaliditate pe viață. Pentru că întâmplarea face mereu ca cei care să o mierlească să fie mereu cei care își văd de treabă.

La întoarcere, pe aeeași porțiune de drum (fix acolo!) am stat o oră în mijlocul câmpului datorită unui accident. Coloană de câțiva kilometri, accident între un tir și alte 4 mașini. Pe când am ajuns la locul faptei, ultima mașină retrasă de pe drum era un BMW ursuleț.
M-a prins coloana ca fiind mașina de pe la kilometrul 3-4 de accident și am stat pe loc încă vreo jumătate de oră. Cel puțin o oră a durat până am trecut de punctul accidentului.

În altă ordine de idei, mai există Poliția Rutieră? În afară de dirijat pe la Charles de Gaulle, Casa Presei și Aviatorilor sau ocazionalul filtru/radar de pe Poligrafiei, mașinile alea cu însemnele Poliției Rutiere mai intră în trafic în București? Mai au acțiuni de depistare a șoferilor indisciplinați? Mai fac ceva în afară de episoadele de PR vara de pe Autostrada spre Constanța? Nu de alta, dar dacă tot s-a dat liber la depășit coloane staționare, intrat pe contrasens, trecut pe roșu și zero acordare de prioritate pentru pietoni să știm cu toții.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*