Autostrada A1 întotdeauna este un drum stresant pentru mine

Nu știu voi cum sunteți, dar pe mine autostrăzile nu mă încântă atât de tare, mai ales datorită modului de condus. Îmi place mai mult să conduc pe drumuri expres cu două benzi decât pe drumuri în regim de autostradă, mai ales când este aglomerat. Iar autostrada A1 este mai mereu aglomerată, dar nu asta face drumul stresant pentru mine, ci mai mult modul în care se conduce pe aici.

Ce nu suport deloc este când sunt și eu pe banda a doua iar vreo mașină vine din spate cu 10 km/h mai repede decât mine și instant se fixează cu flash-uri în spatele meu, deși la rândul meu sunt în depășirea altor mașini. Chiar nu înțeleg acest comportament, de ce ai da flashuri când vezi că mașina din fața ta este în depășirea camioanelor de pe banda întâi?

Personal am început să aplic o regulă mai nou – dai flash – nu mă chinui să mă dau. Nu dai flash, când găsesc loc unde să mă bag pe banda unu, mă dau. Iar dacă mă rupi cu faza lungă, păi mă dau și am și eu, pe principiul cui pe cui se scoate.

Și mai sunt cei care se fixează pe banda a doua și nu se dau de acolo. Mă întreb deseori, cei care rup flashul în două la fiecare mașină din față ce fac cu cei care efectiv se fixează pe banda superioară?

Pe de altă parte, este foarte diferit când conduci pe A1 pe București – Piteși sau când conduci pe zona Sibiu – Cluj. Se simte foarte tare că cei din zona de vest a țării au mai folosit autostrăzile din Ungaria, Austria sau Germania, comparat cu cei care cunosc doar A1 pe București – Piteși si A2 pe București – Constanța. Desigur, momentan autostrăzile din Transilvania nu sunt aglomerate, fiind doar niște porțiuni de drum.

Foto: unsplash.com, Daniel Gold

4 Comments on Autostrada A1 întotdeauna este un drum stresant pentru mine

  1. E clar ca nu ai inteles nimic din viata asta. Poate ala e chiar taran si da flash-uri direct, tot trebuie sa te dai. Nu ai un mic anevrism cand in 2 paragrafe succesive spui ca nu te dai de pe banda a 2-a si apoi te iei de aia care intepenesc acolo?

    • Nu, nu trebuie să mă dau când sunt și eu angajat în devansarea camioanelor. Iar dacă dă flashuri, cu atât mai puțin nu insist să mă bag între mașinile de pe b1, ca să treacă măria sa flashuitorul, nu e vorba de a rămâne înțepenit pe b2. Dacă el e țăran și nu mă respectă (că îl văd când vine din spate, am oglinzi, nu trebuie să îmi irite retina cu flashuri), pot și eu să amân trecerea pe b1 până când consider eu în siguranță să fac asta.

  2. Problema ta e cu șoferii, nu cu drumurile. Apoi, pe aici pe la noi ăia care merg așa ca tine pot să ia amenda pentru treaba asta datorită faptului că aici când ești într-o depășire, indiferent de drum, ai voie să treci peste limita legală până execuți manevra. Așa că dacă tu depășești pe careva ești obligat să execuți manevra cât mai repede cu putință și să te tragi înapoi pe bandă.

    • Păi și ce te faci cu cei care sunt constant într-o depășire și merg cu 150?
      Eu nu vreau să încalc limita legală, dar nici să stau în coloană la 90km/h.
      Cel puțin așa am fost învățat, pe autostradă se circulă pe trepte de viteză. Ai B1, care se ocupă prima dată de cei care merg cu viteza X, camioane, autobuze, cei cu turisme care circulă cu viteze mai reduse. Apoi ai banda superioară care se ocupă de cei care devansează circulația de pe b1. Și tot așa până la bX.
      Să ne înțelegem, întotdeauna mă repliez pe b1 când nu am trafic pe care să îl devansez, dar când am 3-4-5 camioane pe o distanță de câteva sute de metri, nu mi se pare normal să frânez de la 130 la 90 ca să treacă cel din spate care vine lansat la 150 și nu are răbdare să execut și eu manevra.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*