Atribute noi în SEO pentru linkurile sponsorizate și cu conținut generat de utilizatori

Google va introduce noi atribute pe lângă clasicul rel=”nofollow” folosit ca standard deja în marcarea linkurilor externe.

Astfel, două noi atribute au apărut deja, care vor transmite motorului de căutare „idei” despre tipul de conținut pe care al putea să îl găsească botul urmărind linkul și cum să îl trateze.

Este vorba de:

  • rel=”sponsored” – va marca linkurile care fac parte din conținut sponsorizat. Aici ar trebui în mod firesc să intre link-urile cumpărate, cele de afiliere sau din alte forme de colaborare plătită
  • rel=”ugc” apare pentru a marca conținutul generat de utilizatori. Momentan nu există foarte multe detalii, dar aș tinde să cred că user-generated content-ul va fi tratat pe termen mediu ca fiind de o valoare mai mică.

Marcarea link-urilor cu atributul de sponsorizat sau de conținut generat de utilizatori nu va însemna că motorul de căutare nu va urmări respectivul link sau nu îl va contoriza în ranking.

Din ce s-a mai spus, nu există o necesitate de a schimba ACUM link-urile nofollow sau cele care nu aveau atribut cu noile formate. Probabil în următorii ani însă vor deveni din ce în ce mai folosiți în marea schemă a lucrurilor care influențează poziționarea în motoarele de căutare.

O altă modificare importantă este că rel=”nofollow” începând din martie 2020 va fi tratat doar ca un pont pentru motorul de căutare Google.

Trebuie menționat că Google spune că niciun atribut de link nu blochează indexarea și urmărirea acelui link. De asemenea comunicatul Google spune și că se pot folosi atribute multiple de tip rel=”sponsored ugc” pentru marcarea linkurilor care duc spre conținut generat de utilizatori și sunt și plătite.

Comunicatul integral Google cu privire la schimbare este aici. Publicat de Gary și Danny Sullivan…

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*