Atragerea de fani pe Facebook ar trebui abandonată, dar reach-ul poate fi semnificativ în continuare

Posibil să scriu de acest subiect cu o întârziere de vreo doi ani și că deja e Captain obvious, dar dacă din 100 oameni încă doi nu au aflat, articolul s-ar putea să fie util.

De ceva vreme Facebook a tot penalizat reach-ul organic, însă în ultimele luni am observat niște lucruri relativ atipice: am început să am reach pe anumite pagini de Facebook.

Acela este motivul pentru care am reînviat postarea articolelor pe pagina de Facebook. Am 300 like-uri, articolele au un reach de vreo 100-150, citesc articolul vreo 30-40 oameni. Ceea ce este super eficient, mai ales că mă uitam zilele trecute cam cine urmărea pagina și am rămas (nu glumesc) impresionat. Mulțumesc.

La fel și pe T2T.ro, am 2.000+ fani, articolele au un reach de vreo 1.000 oameni, vreo 50-100 dau click și citesc, funcție de subiect. Alte pagini similare au zeci de mii de fani, degeaba.

Facebook nu a murit, dar atragerea de fani pe pagină nu mai are relevanță. E doar o cifră, iar cea mai importantă ar trebui să fie în fapt reach-ul – care nu este public.

Cred că cea mai bună strategie de Facebook astăzi este să nu ai nici o strategie. Postezi și acolo, pentru că până la urmă ajungi la oameni la care nu ai ajunge altfel, dar nu te dai peste cap.

Iar pentru ecommerce, nu ai cum să nu fii pe Facebook cel puțin cu un mic remarketing. Nu ai cum, se consumă foarte mult media de pe Facebook, trebuie să fii acolo.

Și dacă acum vreun an-jumătate scriam de aglomerea de conținut pe Facebook – acum lucrurile s-au rezolvat? Cum? News feed-ul nu mai concurează cu postările oamenilor, multe s-au mutat în Stories sau instragram, paginile concurează cu postările sponsorizate.
Într-un fel ne-am întors într-un an 2004, când cele mai populare site-uri era agregatoarele de știri.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*