Așteptările față de evoluția ecommerce-ului trebuie temperate în 2023

Stephen Woods, Amazon cat, Flickr

Scrisesem despre asta din vara anului trecut, când îndemnam la prudență. De pe vremea când încă în industrie se spunea de creșteri, deși mai degrabă de creșteri de o cifră sau la nivel de 1x%.

Ați observat însă că de ceva vreme nu se mai comunică cifre? Asta nu e de bine.

Realitatea de acum este că oamenii au cam intrat cu capul la cutie pentru că piața în general nu mai are creșterile efervescente din anii din pandemie, dar așteptările au rămas destul de mari.

Cu dobânzile care sunt, cu inflația pe care o avem, e cam greu de avut așteptarea ca online-ul să crească în continuare în ritmul ultimilor ani în contextul în care offline-ul și-a recăpătat oricum rapid toată pierderea din lockdown.

Practic toată piața a intrat într-un proces de optimizare, nu prea mai vorbim de creșteri de două cifre decât în zone foarte nișate iar oamenii pe la colțuri încep să recunoască faptul că lucrurile nu sunt neapărat roz.
Ne mai salvează inflația de o creștere aparentă, dar în cifre absolute, în cel mai bun caz lucrurile sunt stagnante.

Sunt curios dacă se va comunica pe acest subiect în conferințele de luna asta. Ați prins vreo informație pe undeva? De pe la curieri, procesatori de plăți?

Personal aștept Gpec, că pe acolo se mai aruncă niște cifre și îți dai seama cam care e starea pieței.

Update: Cât am stat cu articolul în draft, s-au publicat niște cifre de la Altex. E drept că nu neapărat despre ecommerce, dar dă un context puternic în ceea ce am scris mai sus.

Tot în știri din eCommerce, Evomag cumpără Elefant. Din punctul meu de vedere, Elefant avea super potențial, dar au dat mereu cu stângul în dreptul. Țin minte, în 2017, schimbau platforma de ecommerce fix înainte de Black Friday. Mă rog, Elefant mai reușise performanța în 2022 într-un context în care toți creșteau, să fie cu -18.8%. (sursa)

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*