Așteptări efective – ploaia care a înghețat în București și copacii căzuți

De când mă știu nu îmi aduc aminte de depuneri atât de masive de gheață pe crengile copacilor. Am mai văzut fenomenul de chiciură, am mai văzut copaci căzuți de la ploaie care a înghețat, dar nu în cantitatea căzută zilele acestea în București.

Eu mă găsesc oarecum fără soluție la fenomenul acesta și nici nu credeam că pare a se fi putut prognoza la magnitudinea aceasta.

În spatele blocului, cam din fiecare copac a căzut câte o creangă zdravănă și sper ca tot pe mâine dimineață copacul din fața dormitorului să mai rămână întreg.

Nu văd ce ar fi putut face primăria împotriva faptului împlinit al capriciului naturii sau cum să fi prevenit.

Da, o toaletare mai serioasă a copacilor pare că ar fi ajutat, dar în situația copacilor rupți sunt și copaci tineri, și copaci bătrâni. Și nu poți să rămâi fără 50% din coroana copacilor doar pentru că o dată la 10-15 ani cad niște crengi. Ce facem, rămânem fără spațiu verde într-un oraș ultra-poluat?

Altă revoltă a fost că chipurile niște angajați STB curățau liniile de tramvai manual. Adică dădeau cu un par în linii, să scuture gheața.

Oamenii s-ar fi așteptat ca situația să se rezolve prin tehnologie. Cum? Chiar dacă ar exista, cam de câte utilaje de degivrare ar fi nevoie? Apoi, cumpărăm niște utilaje care au utilitate două zile o dată la 10 ani?

Adevărata sperietoare este lipsa de comunicare activă din partea instituțiilor locale

Mă sperie multe lucruri și prima este incapacitatea serviciului 112 de a gestiona un vârf de apeluri sau lipsa unui plan de comunicare activ cu populația pentru astfel de situații.

Alerta prin RO-ALET s-a trimis fără vreo indicație anume pentru om, doar pentru necesitatea instituției de a „nu mai suna”.

Înțeleg într-un fel cererea, dar ar fi de văzut dacă răspundea cineva la ADP, dacă Poliția Locală era pe teren cu verificări și raportări de situații, dacă instituțiile locale capabile pentru această situație erau călare pe situație. De dimineață am auzit că era o mașină de la Romprest cu o drujbă, dar după prânz, când au început mai serios căderile de crengi nu se mai auzea nimic…

În rest, poliția locală este mereu prin cartier, de data aceasta cât am curățat mașina nu erau prezenți.. și în timp ce curățam mașina am auzit din parc cel puțin două crengi mare care au căzut.

Or fi fost toți în vacanța prelungită?

Nici Primăria și nici Poliția Locală nu au nimic anunțat pe site (Sector 1). Ce faci dacă ți-a căzut un copac pe mașină, dacă ai o cale de acces e blocată? Lucrează cineva?! Site-ul Primăriei Generale este din deceniul trecut. Site-ul STB a anunțat ceva, dar nu este nici el prea adaptat comunicării.

Repet, mi se pare inadmisibil să nu fie un draft de comunicare din partea autorităților locale adaptată la situații generale în caz de inundații, calamități locale, orice. Un mijloc de comunicare prin care să se spună situația din teritoriu, prin care să se anunțe populația să stea mai bine în casă, orice.

Am ajuns în 2019, dar maximul de tehnologie al autorităților este să anunțe că nu mai au capacitatea de a prelua apeluri la 112.

Și încă ceva despre 112. Poate greșesc, dar eu mereu am văzut serviciul de urgență 112 ca un dispecerat. Dacă ați sunat, știți că prima întrebare este natura urgenței și pe urmă ești redirecționat.

Ferească Dumnezeu să ajungi să ai nevoie de ceva din partea statului. Siguranță publică, sistem de sănătate, sistem de urgență – totul la pământ, la fel ca crengile copacilor din București, gata să se rupă la orice ieșire din comun.

Update: Cei de la Romprest au venit și au curățat de crengi rupte un loc de joacă în fața blocului. Le-am semnalat copacii căzuți în spatele blocului, au spus că acolo este responsabilitatea ADP.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*