
Trecand peste scorul de-a dreptul rusinos inregistrat de catre echipa nationala de fotbal a Romaniei cu Finlanda, am ramas cu cateva lucruri bune. Si prin lucruri bune ma refer la ce au incercat cei de la FRF sa faca prin atragerea de spectatori la meci. A fost o mare componenta de social media in toata povestea si a iesit de minune, dupa cati spectatori au fost la meci.
Am apreciat si campania „Eu sunt 12” dar „Arena Fanilor” cum s-a numit micuta aplicatie dezvoltata de FRF a dat roade mari. Nu am avut mari sperante cand si eu m-am inscris in campanie. Am aflat ulterior ca jucatorii nationalei vor primi un tricou cu pozele celor care intra in aplicatie, o chestie foarte draguta.
Cu vreo 2-3 zile inainte de meci, mare stire – nationala va juca cu suporteri, parte si datorita celor cateva mii de oameni (sau zeci de mii) de oameni care si-au manifestat suportul pentru echipa nationala. Si ca lucrurile sa fie si mai bune, cei care s-au inscris au primit bilete gratuite la meci intr-un sector traditional scump.
Am luat un loc bun si cred ca am stat in unul dintre locurile cele mai bune posibile. Mersi Auras!
Am intalnit in sector oameni mult mai civilizati decat ce mai vedeam pe stadion, semn ca se incearca si cladirea unui nou tip de suporteri. Ultrasii au marele lor farmec, dar in ultima vreme nu sunt deloc agreati de UEFA, iar FRF joaca dupa regulile lor.
O alta idee cu care am ramas in cap: Federatia Romana de Fotbal are agentie de online. Si ii implica pe bloggeri, judecand dupa faptul ca doar ei au primit cate un vestit tricou.
Agentia e buna, se vor naste proiecte faine de acolo, e de urmarit.
Ma uitam mereu la echipele de afara ce armata de marketing online au – site-uri bine puse la punct, comunicare cu fanii, video la greu. Probabil asta urmeaza si la FRF. Si asta va atrage oamenii din nou la stadion, ca probabil aici e miza. Si prin oameni la stadion, interes pentru nationala (la bine, la greu) se atrag si sponsori – am observat ca tot stadionul era branduit.
Chiar nu m-as mira sa vad Sponsored Posts din partea FRF in perioada imediat urmatoare iar aici se pot face niste cooperari foarte misto cu sponsorii nationalei, utilizand baza de oameni adunata de FRF.
Carute de idei sunt, vointa pare sa fie, sa vedem ce iese.
De imbunatatit in comunicarea online a FRF-ului ar mai fi multe, sigur nu se poate totul din prima. Poate modificarea numelui paginii echipei nationale (Echipa națională de fotbal a României – Pagina oficială poate fi foarte usor scurtata in Naționala de Fotbal a României – pe modelul Nazionale Italiana di Calcio, chiar nu vad astazi de ce sa fie si chestia aia cu „Pagina Oficiala” cand contul e verified), poate raspunsul la mesajele private de pe Facebook, poate, poate.
Cand zic ca e probabil e campania anului este si mare parte datorita aspectului necomercial al campaniei. Daca aveti exemple de campanii mai bune, zona de comentarii e foarte buna pentru contra-argumente.
Acum si poate in primul rand mai trebuie sa jucam si fotbal. Iar fotbalistii sa isi respecte suporterii.
Ce nu mi-a placut: nu imi place cand sponsorii fac show in tribuna. Acel T (sau J, sau ce o fi fost) in peluza a fost prea fortat. E un meci de fotbal, lasa tribunele asa cum sunt, da-le promo-uri, dar nu transforma peluza intr-un spatiu publicitar.
Lasă un răspuns