
Urmăresc cu tristețe întâmplările recente din jurul Blue Air, întâmplări care au o cronologie destul de ciudată și neașteptată.
Adică e destul de șocant ca în câteva zile să treci de la comunicări de cumpărare să treci la a anula toate zborurile cu efect imediat. Mă rog, inițial comunicat până săptămâna viitoare, dar mai știm ce vine?
În principiu, e păcat că nu se încearcă protejarea acestei companii aeriene românești de la nivel înalt – așa cum se mai salvează și alte companii din diverse industrii. Din punctul meu de vedere, așa cum am mai spus, este în interesul tuturor românilor să existe compania asta aeriană, pentru că fără competiție întotdeauna cresc prețurile. De asemenea, o companie aeriană în plus mereu are și rute pe care nu operează alte companii. Deci, beneficii pentru pasageri, pentru conectivitatea regională, pentru toată lumea. Sau pentru aproape toată lumea?
Pe vremea cât am stat în Copenhaga erau și singurii care zburau direct spre București, deci zburam cel puțin o dată pe lună cu ei. Alternativa era cu Wizz Air la Malmo, dar adăuga în plus 2 ore pentru tren și nu am folosit niciodată varianta asta. Prețurile oricum erau echilibrate – cu două excepții la care totuși am preferat să zbor cu Blue Air. Mai erau varii combinații cu escale prin Frankfurt, Varșovia sau Istanbul, dar din nou – totul se rezuma la timp. O singură dată am venit prin Istanbul și a fost super obositor.
Am un oarecare atașament pentru ei – pentru că am zburat relativ des cu Blue Air. Deseori pentru că erau singura variantă de călătorie, dar cred că i-aș fi ales în condiții identice altor competitori low-cost. Nu am avut niciodată probleme care nu s-au putut rezolva, dar drept e și că nu m-am trezit cu zborul anulat pe neașteptate.
Ce nu înțeleg este povestea completă din partea Blue Air și de ce nu au comunicat direct către pasageri, către clienții lor actuali, trecuți, viitor potențiali. Sigur, nu în aeroport, că ar fi fost linșați de pasageri. Lipsa această totală de comunicare din partea lor nu miroase a bine. Ar fi trebuit să iasă cineva, în presă, într-o conferință de presă sau alte forme mai interactive – să explice de ce nu se mai poate zbura, ce se va schimba săptămâna viitoare, ce se are în vedere pentru miile de oameni care au planurile de călătorie date peste cap șamd. Că altfel e o răfuială în presă și cei cu buza umflată sunt tocmai cei mai păgubiți..
Și da, cred că e super aiurea să te trezești că vrei să pleci înapoi la serviciu prin vreun colț de Europa, să pleci în vacanță sau să vrei să te întorci din vacanță iar compania aeriană cu care urma să zbori să anuleze toate zborurile „până săptămâna viitoare”.
Când eram mai tânăr și mă întorceam din city-break-uri și ajungeam la aeroport de cele mai multe ori mai aveam fix 10-20 EUR în buzunar. Ce faci într-o astfel de situație când zborul spre casă nu mai e?
Așa că sper să nu punem treaba asta cu Blue Air în cufărul cu amintiri. Ar fi păcat. Iar competiția galben-albastră și alb-roz abia așteaptă.. că nu cred că TAROM ar putea umple golul lăsat sau dacă ar fi printre beneficiarii unei astfel de întâmplări.
Lasă un răspuns