Amazon reduce comisioanele afiliaților

Stephen Woods, Amazon cat, Flickr

Amazon, cel mai mare magazin online din lume, a anunțat actualizarea grilei de comisionare oferită celor care promovează produsele și serviciile companiei.

Practic, prin programul Amazon Associates, Amazon oferea producătorilor de conținut un procent din fiecare vânzare, exact cum operează eMAG sau alte magazine mari prin platforme de marketing afiliat precum Profitshare.

Ei bine, dacă eMAG a operat niște modificări în anii trecuți la grila de comisionare care au fost văzute foarte drastice de către afiliații români, se pare că Amazon a făcut acum ceva actualizări similare.

Actualizarea grilei de comisionare prin marketing afiliat pentru Amazon, prin reducerea comisionului pe unele categorii chiar de la 8 la 3% sau de la 3 la 1% este văzută ca fiind una foarte drastică.

Punând în context cu epidemia de coronavirus și cum a impactat acest lucru mediul licitativ din alte platforme precum Google sau Facebook, reducerea comisioanelor nu ar trebui să fie una surprinzătoare.

Cererea de produse de igienă (unde există o reducere de la 3 la 1% în comisionare) sau cea de produse destinate animalelor de companie (de la 8 la 3%) a explodat pentru că oamenii aleg să stea mai mult în casă.
Mă uit și la obiceiurile mele de consum, când s-a declanșat toată nebunia asta, am comandat o rezervă mare de mâncare pentru cele două pisici și accesorii de igienă pentru ei.
Pentru mine pot spune că am comandat deja încă o pereche de căști și varii alte echipamente și lucruri care să îmi facă work from home-ul mai confortabil.

Iar toate comenzile de necesități de bază le-am făcut deloc surprinzător la eMAG.

Așadar, pur și simplu costul pe vânzare pentru Amazon s-a redus în anumite canale sau poate chiar au ajuns la un număr de comenzi mai mare decât pot procesa în condiții optime și atunci firesc calmează traficul prin reducerea incentive-ului oferit.

Sau poate chiar optimizează marja de profit, caz în care din nou dpdv business nu putem să spunem că este o mișcare greșită.

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal un rezumat cu ultimele articole publicate!

2 comentarii

  1. Și după Coronavirus vor crește la loc? Le-au redus pentru că „merge și așa”, nu cred că a fost o decizie de moment. Bezos a decis că da prea mulți bani afiliaților.

    • Probabil piața va crește suficient de mult post-covid pe categoriile acelea încât Amazon să nu aibe nevoie de afiliați așa cum aveau nevoie înainte. E o strategie și asta să oferi un comision mare (până la urmă 8% pe Pet e un comision imens) ca să prinzi cotă de piață și ulterior să vii la o comisionare standard pe piață.
      Totuși, 1% pe Grocery sau 3% pe Sports sunt comisioane destul de mici.
      Depinde așadar cum evoluează lucrurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*