De ceva timp, nu mai acordasem prea mare atenție lucrurilor legate de certificări, mai ales când e vorba de niște lucruri pe care le fac în fiecare zi. Am zis că ar fi bine să schimb asta.
Zis și făcut – acum vreo două-trei săptămâni mi-am luat niște certificări de la Google pe partea de Analytics și pe partea de management de campanii Google Ads.
Certificarea Google Analytics 4 mi s-a părut cu întrebări simple
La certificarea Google Analytics mi s-a părut foarte simplu, mai ales că lucrez zilnic cu noțiunile din spate. Am dat direct evaluarea pe certificarea pentru Google Analytics 4, pentru că oricum asta e versiunea de lucru de acum înainte. :/
Dacă știi niște lucruri legate de atribuire, modul fundamental în care Analytics 4 a migrat spre zona de eventuri, certificarea e ușor de luat. Pe de altă parte încă mi-e dor de Universal Analytics și la nivel practic mi-e greu să mă obișnuiesc cu GA4…
Certificările Google Ads sunt cu întrebări din trendurile Google ale momentului
Pe partea de Google Ads am dat mai multe certificări, iar prima am luat-o pe un modul de AI, cât să mă familiarizez cu întrebările.
Mi s-a părut mereu că Google pune întrebările în aceste certificări cu accent pe direcția generală cu care lansează produse și tipuri noi de campanii.
Și certificarea de Search, care mie mi se pare cea mai importantă abundă cu întrebări din Shopping, Performance Max-uri, Shared Budgets șamd.
Întrebările au fost un mix din a alege varianta corectă, alege două din 4 variante sau niște întrebări la care răspundeai cu drag and drop din răspunsuri potrivite. Foarte mișto ultima interacțiune.
Oricum, întrebările din certificările Google Ads mi se par ca întrebările de la examenele auto. Trebuie să știi de ce te întreabă și să înțelegi că sunt niște lucruri prin care invariabil vrea să te poarte examinarea.
Vreau să iau niște clienți pe Performance Marketing în regim freelancing
Și acum dacă tot am luat și niște certificări, aș vrea din toamnă să mai iau 2-3 clienți și într-un regim freelancing, să îmi păstrez antrenamentul și pe conturi ceva mai mici.. Aș vrea să reiau un pic contactul cu lumea aceasta a startup-urilor, a business-urilor mai mici și cred că asta e un punct bun de plecare în care să învăț eventual și eu provocările unor noi începuturi.
Lasă un răspuns